"עוקץ תעשייתי"

כתב אישום יוגש נגד חברי כנופיה מתוחכמת

כתב אישום יוגש היום נגד שישה חברי כנופיית התפרצויות מתוחכמות שהסבו נזק המוערך במיליוני שקלים. ברשותם נתפס ציוד טכנולוגי מתקדם איתו עבדו, וכסף רב (משטרה)

(צילום: דוברות המשטרה)

"עוקץ תעשייתי": בתום חקירה מקיפה של משטרת ישראל תוך ביסוס תשתית ראייתית, יוגשו היום (חמישי) כתבי אישום כנגד שישה חברי כנופיית התפרצויות מתוחכמות שהסבו נזק המוערך במיליוני שקלים. ברשותם נתפס ציוד טכנולוגי מתקדם שבין היתר כלל משבש תדרים שלהערכת המשטרה סיכן רבות את המטוסים הנוחתים וממריאים בנמל התעופה 'בן גוריון'. המשטרה תבקש גם לחלט את הכסף שנתפס ברשותם, סכום נכבד של מעל לשניים וחצי מיליון ש"ח.

"נפעל בכל דרך ואמצעי על מנת לסכל פגיעה באזרח – בטחונו ורכושו, ביניהם בעלי עסקים העמלים רבות למחייתם", ציינו במשטרה לאחר שבתום חקירה מקצועית במשטרת ישראל, חקירה שהביאה לביסוס תשתית ראייתית כנגד החשודים, יוגשו היום כתבי אישום כנגד 6 מחברי כנופיית התפרצויות מתוחכמת שגרמה נזק כספי המוערך במיליוני שקלים לעסקים רבים הפרוסים ממרכז הארץ ועד צפון.

הפרשיה שזכתה לכינוי "עוקץ תעשייתי" הוטלה על היחידה המרכזית במשטרה יחד עם לוחמי משמר הגבול ויחידות מיוחדות נוספות שהביאו בתום פעילות אינטנסיבית סביב השעון למעצרם של 14 חברי כנופיה מרחבי הארץ, מרביתם מהדרום, אשר ביצעו התפרצויות מתוחכמות וגרמו במעשיהם לנזק כלכלי רב לעסקים שונים נזק המוערך במיליוני שקלים.

עיקר פעילותה של הכנופיה התבצעה במרכז הארץ ובצפונה, שם התפרצו לבתי עסק גדולים ומיד לאחר ביצוע ההתפרצות, הועברה מרבית הסחורה הגנובה אל תוך שטחי הרשות הפלסטינית תוך שמסבה נזק כלכלי רב לבעל העסק, מחד, ורווח כלכלי לראשי הכנופיה, מאידך.

כמו כן, עלה במישור המודיעיני כי אחד מראשי החוליה היווה גורם מנחה להפעלת יתר חברי החוליה שהורכבה כב״ארגון צבאי״ בו חלוקת משימות ואחריות לביצוע המשימה כך שבין חברי הכנופיה ניתן למצוא תצפיתן, נהג מילוט, רכב "פתיחת ציר", נהג למשאית העברת הסחורה ליעדה ועוד. תוך שימוש פוחז ובלתי חוקי באמצעים טכנולוגיים מתוחכמים של משבש תדרים ו״סקנרים״ שמטבע הדברים אף סיכנו באופן ממשי, להערכת המשטרה, את הפעילות האווירית בשדה התעופה ״בן גוריון״. יצוין, כי שימוש באמצעים אלו מחייבים את אישור משרד התקשורת ובמקרים מסוימים אף את אישור גורמי הביטחון באירועים ביטחוניים.

בתום פעילות מודיעין ואופרטיבית סמויה בחודשים האחרונים, כאמור, בוצע ב 9/1/17 מעצרם של 14 חשודים חברי הכנופיה. בחיפוש ברשותם של חלקם מהחשודים נתפסו סכומי כסף רב של מיליוני שקלים, ציוד טכנולוגי מתקדם הכולל משבש תדרים, מצלמות אבטחה, רכוש החשוד כגנוב ועוד.

לאחר שמעצרם של החשודים הוארך מעת לעת לטובת החקירה, היום בתום חקירה ולאחר ביסוס התשתית הראייתית יוגשו כתבי אישום כנגד 6 חברי הכנופיה המרכזיים ובקשה לחלט סכום כסף של 2.7 מיליון ש"ח שנתפס ברשות החשודים ו-4 כלי רכב אשר על פי החשד שימשו אותם לביצוע העבירות. כנגד חשודים נוספים צפויה המשטרה יחד עם גורמי התביעה להגיש כתבי אישום במועד מאוחר יותר.

עוד נמסר מהמשטרה כי "משטרת ישראל פועלת בכל דרך ואמצעי העומד לרשותה, לרבות שימוש באמצעים מתקדמים ובאמצעות יחידותיה השונות, על מנת לחזק את תחושת ביטחונו של הציבור, ולמצות את הדין עם אלו שבחרו לעסוק בפלילים תוך פגיעה בביטחונו ורכושו של האזרח שומר החוק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר