האתגרים - לובנו

רב המשטרה יזם פגישה עם רבנים; הנושא: האם צריך משטרה בחריש?

רבני העיר חריש נפגשו לראשונה עם הרב של משטרת ישראל. במהלך הפגישה נידונו מספר נושאים חשובים לחיים של הציבור החרדי בעיר ועוד | סיקור (חדשות, משטרה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
בפגישה עם רב המשטרה (צילום: דוברות המשטרה)

רבני העיר חריש נפגשו לראשונה עם רב משטרת ישראל, כדי לדון וללבן נושאים חשובים הקשורים לחיי היומיום בעיר של התושבים החרדים והדתיים.

אל המפגש הגיעו יותר מ-15 מרבני העיר, ביניהם: הרב אלגביש יצחק, הרב ברנד דוד, הרב אשר זיגדון, הרב רייסנר שמואל, הרב אלקבץ יוסף, הרב רמי אלבז, הרב שלמה קדוש, הרב גבריאל מלכי, אודי הרפז, הרב רמי מזרחי, הרב משה פטגו, הרב נגה דוד והרב שמעון טייכנר.

העיר שהוקמה לפני מספר שנים מושכת אליה ציבור גדל ומגוון של חלקים שונים מהציבור החרדי. ישנם קהילות שלמות שמתחילות להתבסס בעיר. וכמו בכל עיר חדשה ישנם צרכים יחודיים לציבור הזה, צרכים בהם הרשות המקומית יכולה לסייע וכמובן ישנו מפגש עם המשטרה המקומית בפיקודו של רפ"ק ענאן מנסור ועם מפקד תחנת עירון הסמוכה סנ"צ דודי רוזנטל.

במפגש שהתקיים ביוזמתו של רפ"ק שמעון לוי ר' תחום החברה החרדית הועלו נושאים הקשורים לפעילות המשטרה בכלל והצורך לשמור על מרקם חיים בה כל אחד יוכל לחיות בבטחה בימי החול, ובשבת, הגשת תלונות בשבת בתחנת המשטרה ופעילות המשטרה במרחב הציבורי. רב המשטרה סקר בפני הרבנים את עבודת המטה הנעשית בחודשים האחרונים במשטרה שעיקרה הנגשת שירותי המשטרה תוך התאמתם להלכה.

במהלך הפגישה

הרב ברכיהו הציג לנוכחים את פסיקת ההלכה המחייבת התקשרות למשטרה בשבתות ובחגים כאשר נשמע רעש חריג מדירות. פסק ההלכה גובה ע"י גדולי הפוסקים בציבור החרדי כדוגמת הגאונים - רבי אשר ויס, רבי יצחק זילברשטיין, רבי שלמה משה עמאר והרב שבתי לוי. הרבנים נחשפו לפתרונות ההלכתיים בדמותה של ניידת שבת המופעלת על ידי שוטרים שאינם יהודים ועוד.

רב המשטרה הרב רמי ברכיהו ציין כי מדובר במפגשים בהם כל צד לומד את השני וכל המטרה היא לחבר בין הקהילות השונות למשטרת ישראל על מנת לתת מענה מדוייק ומותאם לאוכלוסייה. אין תחליף למפגשים פתוחים, רק כך הציבור יבין את תפקידה של המשטרה ויצרוך את שרותיה במידת הצורך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר