מפכ"ל המשטרה: חוקרים חשדות לשוחד בחירות

המשטרה חוקרת חשד לשוחד בחירות בפריימריז במפלגת 'העבודה'. בין החשודים: עמיר פרץ ואראל מרגלית. מפכ"ל המשטרה אמר כי "נחקור ונפעל לחקר האמת" (חדשות)

מישאל לוי | כיכר השבת |
נפעל לחקר האמת. המפכ"ל (צילום: פלאש 90)

חשד לשוחד בחירות: לאחר הפרסומים על חשד לשוחד חירות בפריימריז במפלגת 'העבודה', מתייחס הערב (שלישי) מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יוחנן דנינו לחקירת המשטרה בפרשה.

"אתמול הגיע מידע בחשד לשוחד בחירות, עשינו פעולות שונות, ובהתייעצות עם היועץ המשפטי לממשלה, פתחנו בחקירה", אמר המפכ"ל במהלך כנס סיכום שנה של מחוז חוף.

המפכ"ל הדגיש, כי "יש להיזהר בכבודם של אנשים בשיח הציבורי - בהינף משפט אפשר לפגוע כל כך קשה באחרים" והוסיף כי "המשטרה לא תהיה כלי משחק בידי אף גוף פוליטי, נחקור ונפעל לחקר האמת".

החשדות נחשפו הבוקר ב'ידיעות אחרונות', שם דווח על מועמדים ששילמו כסף תמורת קולות בפריימריז לאחת המפלגות. בשעות הבוקר, חשפה יו"ר 'העבודה' שלי יחימוביץ', כי החשוד בפרשה הוא ח"כ עמיר פרץ.

מטעם עמיר פרץ, נמסר בתגובה: "צר לי על הפרסום השקרי שאין לו כל בסיס במציאות. כל הדברים המתוארים בכתבה והנוגעים לח"כ עמיר פרץ לא היו ולא נבראו".

עוד נמסר כי "ח"כ עמיר פרץ מעולם לא היה נוכח בסיטואציה שבה בוצעו תשלומים כל שהם ונודע לו על דבר הכתבה אתמול בלילה כאשר התבקש להגיב והודיע כי אין לו מושג במה מדובר".

בצהריים, התייחס עמיתו של פרץ למפלגת 'התנועה', ח"כ עמרם מצנע, לחשדות ואמר בראיון ל'גלי צה"ל' כי הוא מאמין שעמיר פרץ חף מפשע, אך הוסיף כי אם הדבר יוביל לכתב אישום, עליו להתפטר מהכנסת.

"קשה לי להאמין שלהאשמות האלה יהיה ביסוס. אני מכיר את עמיר פרץ, ולמרות שאנחנו לכאורה ברי פלוגתא, אני לא מאמין שהוא עשה את הדברים האלה", אמר מצנע, "אני חושב שבעלי תפקיד ציבורי שמוגשים נגדם כתבי אישום לבית המשפט צריכים להשעות את עצמם מתפקידם. כל מי ששמו הוזכר צריך לעשות הכל כדי לנקות את שמו כמה שיותר מהר".

בתוך כך, בשעות הצהריים נודע כי חבר-הכנסת השני שחשוד כמי שמסר כספים לקבלני קולות הוא אראל מרגלית, שלטענת פעיל בפריימריז, כפי שהובא ב'ידיעות אחרונות', ראה את מרגלית מוסר צ'קים לאחד מקבלני הקולות הגדולים במגזר הדרוזי.

כפי הנראה, גם השר לשעבר ראלב מג'אדלה, היה מעורב בקניית קולות, לאחר שבשל עוצמתו במגזר הערבי שימש כנראה כקבלן קולות בפני עצמו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר