ליברמן: פירוק הסיעה המשותפת - אפשרי, אך לא עומד על הפרק

שעות לפני כינון ממשלת נתניהו השלישית כינס יו"ר 'ישראל ביתנו', ח"כ אביגדור ליברמן, מסיבת עיתונאים בה הכחיש את האפשרות של פילוג 'ישראל ביתנו' מתוך 'הליכוד' (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
ליברמן (צילום: פלאש 90)

שעות לפני כינון ממשלת נתניהו השלישית כינס יו"ר 'ישראל ביתנו', ח"כ אביגדור ליברמן, מסיבת עיתונאים בה הכחיש את הדיווחים על האפשרות של פילוג 'ישראל ביתנו' מתוך 'הליכוד'. "הכוונה שלי ושל ראש הממשלה היא לשמר אותה", אמר ליברמן.

"כל הפרסומים על פירוק הסיעה, זה פשוט לא עומד על הפרק. האם זה אפשרי? כן, אבל זה לא עומד על הפרק, ובכלל לא הגענו לשלב הפקת לקחים ודיונים", הבהיר ליברמן.

ליברמן הוסיף ואמר כי "אולי יש גורמים שלא מרוצים מאיחוד הסיעות ומעדיפים אחרת, אבל כוונתו של ראש הממשלה וכוונתי היא כן לשמר את הסיעה המשותפת. לא שהאופציה האחרת היא בלתי אפשרית, אבל חשוב יותר ודחוף להכניס את הממשלה החדשה לשגרה וסדרי עבודה רגילים".

באשר לממשלה החדשה אמר ליברמן כי "לפני שבנט נבחר ליו"ר הבית היהודי ולפני מערכת הבחירות. הדגלים שאנחנו הרמנו אותם וכולם זוכרים את מערכת הבחירות האחרונה שלנו שבלי שוויון אין אזרחות אין נאמנות, השוויון בנטל, כושר השתכרות, נושא של משילות, כל מה שאנחנו דיברנו, הרבה לפני כולם, כל זה קיבל ביטוי במסמכי היסוד של הממשלה, והיום כולם רוכבים על אותם דגלים רק כשדיברנו בפעם הראשונה אף אחד לא חשב על זה ולא מדבר על זה ובסופו של דבר מקדימים את כולם וכולם מצטרפים לישראל ביתנו, כנראה זה תפקידנו במערכת הפוליטית".

ליברמן התייחס בקצרה לנושא ה'שוויון בנטל' ואמר כי "האתגר הגדול הראשון של הממשלה שכבר בחודשים הקרובים נעמוד בפניו הוא התקציב, אני מסתכל על התפיסה הבסיסית הכלכלית חברתית, יש פה באמת מצב שאני לא זוכר אותו קודם. בנושא של שוויון בנטל, משילות בכל הנושאים האלה יש פה אחדות דעים ותפיסה בסיסית מאוד זהה".

ליבררמן דחה אפשרות של הקפאת הבנייה בהתנחלויות והבהיר כי "אחרי אותו ניסיון של עשרה חודשים שהסכמנו להקפאה, אחרי שתקופה נגמרה ולא ראינו שום תוצאה, אמרתי שאני מעבר לזה אתנגד לכל ניסיון של הקפאה, בתוך הגושים ומחוץ להם. אנו מוכנים למחוות, אבל הן לא יכולות להיות רק ישראליות חד-צדדיות. כל ישראל ביתנו תתנגד בתוקף לכל ניסיון לחזור להקפאה".

"מי שמדבר על פתרון של הבעיה הפלסטינית, כנראה חי או מעדיף לחיות באשליות. אי אפשר לפתור את הסכסוך הזה, צריך לנהל אותו. ואת היחסים עם הפלסטינים צריך לתחזק. אנחנו לא אי בודד, הכול כלים שלובים. אם מישהו חושב שאפשר לבודד נקודה אחת ולבנות שם שוויץ חדשה הוא טועה", הוסיף ליברמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר