נשיא ארה"ב בישראל

פרוש על נאום ירושלים של אובמה: "התערבות בוטה"

ח"כ מאיר פרוש לא שותף להתלהבות שהביעה התקשורת נוכח נאומו של אובמה אמש. להיפך; בעיניו היה זה נאום מביש, שמסמל את כל מה שרע בפוליטיקה. "מגיע אדם שמכתיב לנו את דעותיו ומתערב בנושאים השנויים במחלוקת בין ימין לשמאל", הוא אומר לכיכר השבת (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אובמה נואם בירושלים, אתמול (צילום: פלאש 90)

"התביישתי" - במילה הזו מסכם ח"כ מאיר פרוש את נאומו של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, אתמול בבנייני האומה.

פרוש לא שותף להתלהבות שהביעה התקשורת נוכח נאומו של אובמה. להיפך; בעיניו היה זה נאום מביש, שמסמל את כל מה שרע בפוליטיקה. "מגיע אדם שמכתיב לנו את דעותיו ומתערב בנושאים השנויים במחלוקת בין ימין לשמאל", הוא אומר לכיכר השבת.

פרוש סבור ש"הטעו את אובמה. הוא היה בטוח שהוא מדבר אל הנוער ואל הצעירים בישראל שמשקפים את כלל האוכלוסיה אבל הוא לא ידע שנתנו כרטיסים לארגוני שמאל וכי הוא נואם רק לחלק אחד מהמפה הפוליטית בישראל".

פרוש הוסיף: "הקהל השמאלני באולם הריע לו ומחה לו כפיים אך הוא לא ידע שזה קהל שנבחר במיוחד לכך ודעותיו הינם שמאלניות. אובמה ראה את התרועות שהעניקו לו פעילי השמאל בעד דבריו כנגד ארגוני הימין והוא בטח חושב כי כולם סוברים כך, וכעת רק נותר לחכות שגם נתניהו ישנה את דעתו.

"אני לא מבין את הטירוף הזה", הוסיף פרוש, והגדיר זאת כאדם ש"מבקיע גול עצמי".

אתמול, בנאום ירושלים מר אובמה: "אין עוררין על כך שישראל מתמודדת עם פלגים פלסטיניים הפונים לטרור ומנהיגים פלסטינים שהחמיצו הזדמנויות היסטוריות, אבל חייבים להכיר בזכותו של העם הפלסטיני להגדרה עצמית ולצדק. שימו את עצמכם בנעליהם, תסתכלו על העולם דרך העיניים שלהם. לא הוגן שילדה פלסטינית לא יכולה לגדול במדינה משלה".

אובמה המשיך בדבריו לאחר שתשואות הקהל נרגעו מעט: "אותה ילדה צריכה לחיות עם נוכחות של צבא זר ששולט בתנועות שלה ושל בני משפחתה, אין זה צודק כשאלימות של מתנחלים נגד פלסטינים אינה מטופלת. הן כיבוש והן גירוש אינם מהווים תשובה".

אובמה המשיך בדבריו לעם הישראלי: "רק אתם יכולים לקבוע איזו מין דמוקרטיה תהיה לכם, אבל זכרו שכשאתם עושים החלטות אלו אתם תגדירו לא רק את עתיד יחסיכם עם הפלסטינים, אלא גם את עתיד ישראל. כפי שאמר אריאל שרון: לא ניתן לשמור על מדינה יהודית ודמוקרטית ובאותו זמן לשלוט בכל ארץ ישראל. אם נתעקש לשמור על החלום כולו, נאבד את כולו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר