ארה"ב נגד דבריו של שר הביטחון משה בוגי יעלון: "פוגעניים ולא ראויים"

דוברת מחלקת המדינה האמריקנית, התייחסה לחשיפת "ידיעות אחרונות" על דבריו של שר הביטחון נגד מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי. "אם הדברים נכונים, הם פוגעניים ולא-ראויים" אמרו בארה"ב (אקטואליה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
שר הביטחון משה בוגי יעלון (צילום: פלאש 90)

בארצות הברית התייחסו הערב (שלישי) לחשיפת עיתון 'ידיעות אחרונות' בה הובאו דברים שאמר בשיחות סגורות שר הביטחון משה בוגי יעלון על מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי, אותו הגדיר "משיחי ואובססיבי".

דוברת מחלקת המדינה האמריקנית ג'ן סאקי אמרה בהתייחסה לדברים כי "דבריו של השר יעלון לא ראויים במיוחד לנוכח כל מה שארצות הברית עושה כדי לתמוך בצורכי הביטחון של ישראל".

בהודעת מחלקת המדינה נאמר כי "מזכיר המדינה קרי והשליח המיוחד ג'ון אלן עובדים יום ולילה כי לנסות לקדם שלום בטוח בגלל הדאגה העמוקה של קרי לעתידה של ישראל. להטיל ספק במניעיו ולעוות את הצעותיו זה לא משהו שהיינו מצפים משר הביטחון של בת ברית קרובה".

כזכור, לפי הדיווח ב'ידיעות אחרונות', יעלון אמר בשיחות סגורות כי "אבו מאזן חי וקיים על חרבותינו. ברגע שנעזוב את יהודה ושומרון הוא גמור. למעשה, כל החודשים האחרונים לא מתקיים משא ומתן בינינו לפלסטינים - אלא בינינו לאמריקנים. הדבר היחיד שיכול להציל אותנו הוא שג'ון קרי יזכה בפרס נובל ויניח לנו במנוחה".

עוד צוטט יעלון כאומר: "תוכנית הביטחון האמריקנית שהוצגה לנו לא שווה את הנייר שעליו נכתבה. אין בה ביטחון ואין בה שלום. רק המשך הנוכחות שלנו ביהודה ושומרון ועל נהר הירדן יבטיח שנתב"ג ונתניה לא ייהפכו למטרות וליעדי תקיפה של טילים מכל עבר. מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי, שהגיע אלינו נחוש ופועל מתוך אובססיה לא מובנת ותחושה משיחית, לא יכול ללמד אותי דבר על העימות עם הפלסטינים".

שר החוץ אביגדור ליברמן התייחס היום לדבריו של יעלון ואמר כי "לישראל ולארה"ב קשר מיוחד וארה"ב היא בעלת הברית האמיצה ביותר של ישראל לאורך שנים והוכיחה זאת פעמים רבות. לפיכך אין זה נכון ולא תורם לאף אחד משני הצדדים לנהל ויכוח קולני ופומבי ואין מקום להשתלחות אישית גם אם יש לעיתים אי הסכמות".

יעלון עצמו פרסם הודעה בה נאמר: "ארצות הברית היא ידידתנו הגדולה ביותר ובעלת הברית החשובה ביותר שלנו, וכשיש מחלוקות אנחנו מלבנים אותן בתוך החדר, כולל עם מזכיר המדינה קרי שאיתו אני מקיים שיחות רבות בנוגע לעתידה של ישראל. אמשיך לשמור בנחישות, באחריות ובשיקול דעת על ביטחונם של אזרחי ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר