תרגיל מוצלח של האופוזיציה: אחוז החסימה יעלה להצבעה בנפרד

תרגיל מוצלח של האופוזיציה יכול ויכשיל את ההצעה להעלאת אחוז החסימה • ההצבעה על ההצעה תופרד מחוק המשילות מה שיגרום לקואליציה להזיע עד להעברת החוק (פוליטי)

(צילום: פלאש 90)

הסעיף המבקש להעלות את אחוז החסימה יעלה להצבעה שלא במסגרת יתר חוקי המשילות. זאת בעקבות תרגיל מוצלח של האופוזיציה הבוקר (ד') בוועדת חוקה, חוק ומשפט. מדובר במכה לקאוליציה בשל החשש שכעת הסעיף להעלאת אחוז החסימה לא יאושר בשל העובדה שיהיה קשה יותר לגייס רוב לאישור ההצעה.

הסעיף המדובר, הוא חלק מחוק המשילות לשינוי שיטת הממשל. לפני כשבועיים אישרה ועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת את הפרדת הסעיף על העלאת אחוז החסימה שהפך לסלע המחלוקת שאף בקאוליציה יש לו מתנגדים.

כדי להגיע לעמק השווה, הודיעו בקואליציה כי במקום העמדת אחוז החסימה על 4% כפי שהוצעה בחוק המקורי הוא יועמד על 3.25%.

וכאן מגיע התרגיל המוצלח של הקואליציה: לאחר האישור על פיצול החוק לפני כשבועיים הבינו בקואליציה שיתקשו להעביר את הסעיף בנפרד, ובשל כך הגיש ח"כ רונן הופמן מ'יש עתיד' בקשה להצבעה חוזרת שהתקיימה הבוקר ואושרה. דקות לאחר מכן, כשחלק מחברי הקאוליציה כבר יצאו, ח"כ דב חנין (חד"ש) ביקש להצביע על הצעה להפרדת הסעיף. בקשתו הועלתה להצבעה ואושרה בשל העדרם של רוב רוב לקאוליציה בוועדה.

כאשר הבינו באופוזיציה שנעשה להם תרגיל, ביקש יו"ר ועדת חוקה, ח"כ דוד רותם לקיים הצבעה נוספת על ההצעה, אך היועצת המשפטית לא אפשרה להצביע שוב על עניין שלדעתה "מוצה" לאחר שהתקיימו בנושא כבר שלושה הצבעות חוזרות. כעת הערכות בקואליציה שייקח זמן רב לאשר את חוק המשילות בשל הפרדת ההצעה להעלאת אחוז החסימה.

ההתנגדות להעלאת אחוז החסימה מגיעה בעיקר מהמפלגות הקטנות באופוזיציה ומגורמי שמאל הטוענים כי כל מהותה של העלאת אחוז החסימה היא כדי להותיר את המפלגות הערביות מחוץ לכנסת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר