איילת שקד ועופר שלח מבהירים: "צה"ל אינו זקוק לכל המתגייסים"

בעקבות המתקפה של התקשורת הישראלית על ועדת שקד, מבהירים הח"כים איילת שקד ועופר שלח כי יש "פרסומים מוטעים ומגמתיים" באשר לקיצור שירות החובה של הבנים בצה"ל (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
שלח ושקד עם הרמטכ"ל בוועדה (צילום ארכיון: פלאש 90)

בעקבות המתקפה של התקשורת הישראלית על ועדת שקד שלכאורה החמירה את חוסר השוויון במדינת ישראל הוציאו בצהריים (שלישי) ח"כ איילת שקד (הבית היהודי) וח"כ עופר שלח (יש עתיד) הודעה משותפת בה הם מסבירים את ההחלטות והנושאים שדנו בוועדה.

באשר לקיצור שירות הבנים בצה"ל אומרים השניים כי "מדובר במימוש של רעיון נכון, שנקבע בשתי החלטות ממשלה קודמות ולא מומש. מעבר לחשיבות הגדולה של הקטנת אי-השוויון והקלת הנטל על הציבור המשרת, ומעבר לתועלת הכלכלית המובהקת שבמהלך, ברור לכל שצה"ל אינו זקוק לכל המתגייסים לתקופה של שלוש שנים".

"על הפערים בתקופת השירות של החיילים הנחוצים לו הוא מפוצה בשלוש דרכים שונות" כותבים השניים כשהם מפרטים את שלושת הדרכים:

"א. כסף: מערכת הביטחון והאוצר הגיעו להסכמה שהפיצוי השנתי על קיצור השירות יהיה 550 מיליון שקל בשנה, בהתאם למסקנותיה של ועדת בן בסט. הוא יממן חלופות של קבע קצר ללוחמים ופתרונות טכנולוגיים. יצוין כי במסגרת דיוני התקציב הנוכחיים כבר הציעה מערכת הביטחון יישום מיידי של קיצור שירות חלקי תמורת פיצוי כספי - עכשיו, ולא בעוד כמה שנים.

"ב. שירות החרדים: קיצור השירות ייכנס לתוקף ביולי 2015 וישפיע לראשונה על מצבת החיילים במארס 2018. עד אז צפוי מספר החרדים שיתגייסו לגדול באופו משמעותי על פי חוק השוויון בנטל.

"ג. שירות נשים: להארכת שירות הנשים יש השפעות מנוגדות. הוא יסייע לפתיחת מסלולים נוספים לנשים, שהפער בינן לבין הגברים יצטמק. מנגד, במצב שבו 48% מהנשים אינן משרתות בצבא, הוא גורם להעמקת אי-השוויון בין נשים משרתות לאלה שאינן משרתות. גם צה"ל יודע שאינו זקוק לחלק משמעותי מהנשים המשרתות לתקופה העולה על שנתיים".

"לאור כל אלה, ביקשה הוועדה, בהסכמת רוב מוחלט של חבריה" מסיימים השניים את דבריהם: "ממערכת הביטחון לנסח חלופה ראויה להארכה הגורפת של שירות הנשים. יובהר כי בניגוד למה שמשתמע מחלק מהפרסומים, כל מה שאישרה הוועדה עד עתה היה בהתאם לחוק הממשלתי לשוויון בנטל, וההצבעה על שירות הנשים רק נדחתה עד למציאת חלופה מוסכמת שכזו. הוועדה תמשיך בעבודתה במטרה להשלים את חקיקת החוק, ולחולל מפנה היסטורי בסוגיה הלאומית הקריטית של שירות החרדים ושילובם בשוק העבודה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר