נתניהו השיב לנאום שולץ: "אוטם את האוזניים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו השיב לנאומו של נשיא הפרלמנט האירופי מרטין שולץ במליאת הכנסת, ואמר כי הנתונים שהובאו בו לא נכונים. "הוא לא בדק את הנתונים" טען נתניהו (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
נתניהו (צילום: פלאש 90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (רביעי) לנאומו של נשיא הפרלמנט האירופי מרטין שולץ, בו טען כי לפלסטיני מותר להשתמש ב-17 ליטר מים בלבד לחודש, ואמר: "המספר הזה איננו נכון".

מוקדם יותר נאם שולץ במליאת הכנסת ועורר סערה כשאמר נתון שקרי לפיו: "אמרו לי, ואני שואל אתכם אם זה נכון, שלישראלים מותר להשתמש ב-70 ליטר מים ולפלסטינים ב-17".

נתניהו ענה לו הערב במהלך דיון '40 חתימות' שיזם ח"כ שאול מופז ואמר: "שמעתי בקשב רב את דבריו של נשיא הפרלמנט האירופי. הוא אמר שני דברים חיוביים מאוד, הראשון זה שהוא מתנגד להחרמת ישראל על ידי אירופה. השני שהוא בעד שיתוף פעולה מדעי.

"מה שפגם בנאום שולץ היא השמיעה הסלקטיבית שהופכת נחלת חוגים רחבים באירופה. בנוסף הוא אמר שביקר ברמאללה ושמע שאזרח ישראלי משתמש בפי ארבעה כמות מים מאשר אזרח פלשתיני. גם על ידי נותנים של רשות המים הפלשתינית וגם על ידי נותנים שלנו, אלה נותנים שאינם נכונים. נשיא הפרלמנט אמר שהוא לא בדק את הנתונים וזה לא הפריע לו ישר להטיח האשמות".

נשיא הפרלמנט האירופי מרטין שולץ במליאת הכנסת, הצהריים (צילום: פלאש 90)

"בזמן שחוזרים אחרי ההאשמות נגד ישראל ללא בדיקה" הוסיף נתניהו ואמר: "אוטמים את האוזניים בדברים אחרים. הוא אמר שעד לאחרונה שמעו בטהרן קריאות מוות לישראל. עד לאחרונה אפשר להבין כאילו זה כבר לא קורה, אבל אנחנו עדיין שומעים את הדברים הללו מההנהגה האיראנית".

"נושא המים הוא נושא לא טוב לנגח את ישראל" אמר ראש הממשלה כשהוא עוקץ את ח"כ אחמד טיבי: "ח"כ טיבי אני מאוד הוטרדתי מהדאגה שהבעת לח"כ אבו ערר על כך שאין לו מים ואחר כך הסתבר שיש לו גם מים גם חשמל וגם צלחת לווין. כשאתה אומר שכל כך רע פה, ואז עולה הצעה שמאפשרת לך ולחברך להעביר את הגבול כדי שהישובים שלכם יהיו תחת המדינה הפלשתינית, אתה מזדעק. כנראה שלא כל כך רע פה".

באשר למשבר בבית חולים הדסה אמר ראש הממשלה: "צריך להכיר בזה שלא דאגו בהדסה לטפל בשאלת הגרעון, והיה בהדסה ניהול כושל. וכשם שהדסה הבריאה חולים רבים אנחנו צריכים להבריא עכשיו את הדסה ואנחנו צריכים להבטיח שהניהול הכושל הזה לא יחזור על עצמו בעוד כמה שנים. כדי לעשות את זה כולם יצטרכו לתת כתף".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר