חמאס: כל כוח בינלאומי בגדה, הוא כוח כובש

נשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן הביע נכונות כי כוח נאט"ו ישמור על הביטחון באזור אך בחמאס אומרים כי לכל כוח בינלאומי שיוצב במדינה הפלסטינית יוכר ככוח כובש (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

כחלק מהמשא ומתן בין ישראל לפלסטינים, נשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן הביע נכונות כי כוח נאט"ו ישמור על הביטחון באזור ואילו המדינה הפלסטינית תהיה מפורזת מנשק.

אולם ארגון חמאס מתנגד באופן חריף למתווה המתגבש ודובר חמאס, סאמי אבו זוהרי אמר ביום ו' האחרון כי תנועת חמאס תתייחס לכל כוח בינלאומי שיוצב בשטח המדינה הפלסטינית במסגרת ההסכם - ככוח כובש.

לחמאס מצטרף יו"ר הבית היהודי שר הכלכלה נפתלי בנט אשר תקף בחריפות את הצבת כוח נאט"ו בגבולות שבין ישראל לגדה ואמר כי "כוחות בינלאומיים זה הדבר האחרון שיאפשר לנו שיאפשר לנו לישון בשקט".

את הדברים אמר אבו זוהרי בתהלוכה שיזמו הפלגים המתנגדים למשא ומתן בין ישראל לפלסטינים.

דובר חמאס אמר כי "נשתף פעולה לצורך זה ונצליח להפיל את המזימה הזאת. אף ארץ ערבית לא תסכים לחלל סנטימטר מאדמתה". אבו זוהרי טען בנאומו כי מטרתה של תוכנית קרי היא חיסול של הסוגיה הפלסטינית ומה שנותר מזכויות העם הפלסטיני. בדבריו, קרא דובר חמאס לאבו מאזן שלא לקחת חלק במשא ומתן וטען כי "אף אחד לא הסמיך אתכם לדבר בשם העם, בשם חמאס או בשם כל פלג אחר והניסיון הוכיח כי אתם מדברים רק בסיסמאות".

התנהלות המשא ומתן לא מצאה חן בעיני אבו זוהרי והוא תקף את אבו מאזן וחברי הרשות: "מדוע אתם לא מספרים בכנות לעם שלכם על מה שמתנהל במשא ומתן החשאי. אם אתם אמיתיים אז צאו לעם שלכם הכריזו על האמת והציגו את הפרטים. העם שלנו לא יקבל פשרה זכויותיו ואנחנו בחמאס לא נחסוך במאמצים לשמור עליהן".

למרות שלאחרונה הגיעה משלחת בכירה של אנשי פתח לעזה, כדי לקדם הידברות בין הצדדים, דובר חמאס התייחס בפסימיות לניסיונות הפיוס בין חמאס לפת"ח בשטחי הרשות הפלסטינית. אבו זוהרי טען כי פתח ממשיך במעצרים של פעילי התנועה ברשות. "אם אתם רוצים בפיוס עליכם להפסיק את המעצרים ואת העינויים כן לעצור את התיאום הביטחוני עם ישראל. הכדור נמצא במגרש של פתח והרשות הפלסטינית. חמאס מוכנה להשיג פיוס".

לפני שבועיים, הצהיר אבו מאזן בראיון ל-"ניו יורק טיימס" מהן חמש הנקודות העיקריות בעמדתו, שיאפשרו את קיום המשא ומתן והמשך השיחות עם ישראל.

אולם חמאס לא לבד: גם יו"ר הבית היהודי שר הכלכלה נפתלי בנט הביע התנגדות להצבת כוח נאט"ו ואמר כי "כוחות בינלאומיים זה הדבר האחרון שיאפשר לנו שיאפשר לנו לישון בשקט. מההיסטוריה של מדינת ישראל אנחנו לומדים כלל מאוד פשוט ביחס לכוחות בינלאומיים: כשהכול רגוע - הם שם. ברגע שצריך אותם - הם בורחים. זה מה שהיה לפני ששת הימים, זה מה שהיה בלבנון כל השנים. אני זוכר כלוחם וכמפקד שתמיד הם מנעו מאיתנו לפעול, ומעולם הם לא הגנו עלינו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות