ההפתעה של קרי: "לא בטוח שמתנחלים יפונו"

מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי, סיפק התבטאות מפתיעה על המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים. לדבריו, במסגרת הסכם השלום "לא בטוח שמתנחלים יפונו מבתיהם" (מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ג'ון קרי (צילום: פלאש 90)

לאחר שורה של התבטאויות של אנשים המעורבים במשא ומתן בין ישראל לפלסטינים בנוגע לאי-פינוי התנחלויות במקרה של הסכם שלום, הפתיע מזכיר המדינה האמריקני, ג'ון קרי, בהתבטאות משלו.

בראיון לתכנית "עובדה עם אילנה דיין" נשאל קרי על המחיר שישלמו המתנחלים שיפונו מבתיהם בעקבות ההסכם. קרי ענה: "אני כלל לא בטוח שהם יפונו".

כזכור, מקורבים לראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמרו כי ראש הממשלה שוקל להשאיר חלק מהמתנחלים במדינה הפלסטינית העתידית. דבריו עוררו זעם בקרב חוגי הימין, כששר הכלכלה, נפתלי בנט, אמר כי אסור שהדבר יקרה משום ש"הפלסטינים יהרגו אותם".

בראיון התייחס קרי גם להתבטאויות של שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, כנגדו, ואמר כי הוא אינו אובססיבי, כפי שקרא לו יעלון, אלא הוא "נחוש ומחויב". "אני מבצע את עבודתי" אמר קרי.

כשנשאל אם יש סיכוי שיאבד תקווה לשלום בין ישראל לפלסטינים השיב קרי: "מי שמכיר אותי יודע שכשאני נועץ שיניים במשהו, כשאני מסתער על מטרה, אני מנסה להשלים אותה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר