מסמך חוסר האמון הקואליציוני נחשף: "אנו מתחייבים בזאת"

חברי האופוזיציה מחרימים את דיוני מליאת הכנסת, כעת, נחשף המסמך עליו הוחתמו ראשי סיעות הקואליציה בשל חוסר האמון השורר ביניהם. בפנים: המסמך המלא (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

חברי סיעות האופוזיציה מתכנסים הבוקר (שני) לדיון נפרד ממליאת הכנסת, לאחר ההחלטה להחרים את דיוני המליאה בעקבות דורסנות הקואליציה, במטרה להעביר את שלושת החוקים – המשילות, גיוס חרדים ומשאל עם.

מורן אזולאי, חושפת הבוקר באתר ynet את המסמך עליו הוחתמו ראשי סיעות הקואליציה ובו התחייבו לתמוך בשלושת החוקים, מסמך המעיד על חוסר האמון המוחלט השורר בין סיעות הקואליציה.

להלן נוסח המכתב המלא:

"מסמך הבנות בין ראשי מפלגות הקואליציה לקראת תום כנס החורף

1. בהתאם להסכמים הקואליציוניים ולסיכומים שנערכו בין הח"מ, קידמה הקואליציה בחודשים האחרונים את הליכי החקיקה בשלושת החוקים הבאים: חוקי המשילות, חוק השוויון בנטל, וחוק משאל העם.

2. לאחר חודשים ארוכים של עבודה מאומצת מצד נציגי סיעות הקואליציה, הצליחו הצדדים להגיע לעמק השווה וגיבשו הבנות שאפשרו את קידום הליכי החקיקה ואת אישורם של שלושת החוקים הנ"ל בוועדות הכנסת לקראת הקריאה השנייה והשלישית.

3. על מנת להשלים את הליכי החקיקה, ובכדי להביא לחיזוקה של הקואליציה וליישום יעדיה והתחייבויותיה לציבור, אנו מתחייבים בזאת לתמוך באישורם הסופי של שלושת החוקים הללו בעת ההצבעה הצפויה במליאת הכנסת בקריאה השנייה והשלישית, על פי נוסח החוקים שאושרו בוועדות הכנסת ובהתאם להבנות המפורטות במסמך זה:

- כל ההסתייגויות שהוגשו ע"י חברי סיעות הקואליציה בנוסח החוק הסופי כפי שהוגש ע״י הוועדה יורדו עד יום שני, 10.3.14 בשעה 16:00. כל הסיעות תצבענה נגד כל ההסתייגויות בכל אחד מהחוקים ובעד נוסח החוקים כפי שאושרו בוועדות.

- לבקשת ישראל ביתנו, חוקי המשילות יעלו להצבעה בקריאה שנייה ושלישית ביום שלישי, 11.3.14.

- לבקשת יש עתיד, חוק השוויון בנטל יעלה להצבעה למחרת, יום רביעי, 12.3.14, ואילו ההצבעה על חוק משאל העם תתקיים בלילה שבין רביעי לחמישי (12.3.14-13.3.14).

- כנגד בקשות אלו, ובמידה וחוקי המשילות וחוק השוויון בנטל יאושרו במלואם (ובמקום בו נדרשים 61 קולות - לפחות ברוב כאמור) סיעות יש עתיד, ישראל ביתנו והתנועה מתחייבות שכל חברי הכנסת שלהן (36 ח"כים) יתייצבו להצבעה בחוק משאל עם, החוק השלישי בשבוע זה ויתמכו באישור החוק בנוסח הוועדה ללא הסתייגויות בכל ההצבעות בקריאה שניה ושלישית.

5. כמו כן, ידוע לנו כי לא יאושרו שום קיזוזים במהלך ההצבעות.

6. אנו תקווה כי הליכי החקיקה יסתיימו בהצלחה, ויוכיחו הלכה למעשה את קיום התחייבויותיהם של ראשי הקואליציה לציבור.

על החתום, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יאיר לפיד - שהיו הראשונים לחתום, שר החוץ אביגדור ליברמן שהבטיח לצרף את חתימתו ממקום שהותו בחו"ל, שר הכלכלה נפתלי בנט שחתם הבוקר ושרת המשפטים ציפי לבני שתחתום בהמשך היום.

המסמך המלאה (צילום: באדיבות אתר ynet)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר