רובי ריבלין נגד מאיר שטרית: מה יצביעו החרדים?

לקראת הסיבוב השני בבחירות לנשיאות גוברת הדרמה בכנסת, סביב קולות הח"כים שהצביעו לשלושת המועמדים שלא עלו לסיבוב השני. מסתמן: הח"כים החרדים יכריעו (אקטואליה)

ישי כן | כיכר השבת |
חברי הכנסת של ש"ס, הצהריים (צילום: פלאש 90)

הבחירות לנשיאות המדינה - הסיבוב השני: בשעה הקרובה יתמודדו חברי הכנסת מאיר שטרית וראובן (רובי) ריבלין בסיבוב השני לתפקיד נשיא המדינה, הקולות המכריעים יהיו הקולות של חברי הכנסת החרדים.

סיעת ש"ס התכנסה בחדר הסיעה בקומה הראשונה במשכן הכנסת שם דנו חברי הכנסת באשר להצבעה בסיבוב השני. רבים מחברי הכנסת העלו טענות נגד רובי ריבלין כאשר הם מבקשים לתמוך במאיר שטרית המזוהה יותר עם החרדים, וכמובן איש עדות המזרח, אותם מייצגת ש"ס.

בסיום הדיון קיים יו"ר ש"ס אריה דרעי שיחת טלפון עם מועצת חכמי התורה שהחליטה לקבל את המלצתו ולאפשר חופש הצבעה לחברי הכנסת גם בסיבוב השני.

חברי הכנסת של 'דגל התורה' בהתייעצות, הצהריים (צילום: באדיבות המצלם)

יצוין כי בש"ס הבטיחו בערב הבחירות כי מועצת חכמי התורה תחליט על בסיבוב השני על הצבעה עבור אחד המועמדים, אך לאחר שהבינו כי לא כל חברי הכנסת יצביעו עבור המועמד בו הם ייתמכו הם החליטו להעניק חופש הצבעה, דבר שמסמל על ערעור בכוחה של מועצת חכמי התורה שלאחר מרן פסוק הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל.

ב'דגל התורה' התקיימה התייעצות בלשכתו של ח"כ משה גפני כאשר ההערכה כי המפלגה תתמוך ברובי ריבלין בסיבוב השני. עם זאת, בסיום ההתייעצות החליטו הח,כים להמשיך לשמור על עמימות באשר לאופן הצבעתם בסיבוב השני.

מנגד, חברי הכנסת של 'אגודת ישראל', יעקב ליצמן, מנחם אליעזר מוזס וישראל אייכלר, יצביעו בסיבוב השני עבור רובי ריבלין.

במקביל, בכנסת מתחוללת לה דרמה עם אפשרות של מהפך ברגע האחרון, וזאת בשל כך שהרבה מחברי הכנסת שהצביעו לדליה דורנר ודליה איציק (41 קולות) יצביעו ככל הנראה בסיבוב השני למאיר שטרית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר