רה"מ הסיר את התנגדותו, ועדת הפנים תדון בנושא השליטה בקבר דוד

לאחר שבעבר הוחלט לבטל דיון על סוגיית קבר דוד והטענות כי בכוונת המדינה להעבירו לידי הוותיקן, יתקיים בשבוע הבא דיון בנושא. זאת לאחר שבמשרד ראש הממשלה הסירו את התנגדותם לדיון (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
קבר דוד (צילום: פלאש 90)

המחלוקת סביב סוגיית קבר דוד: לאחר שבעבר הוחלט לבטל דיון בנושא בשל שיקולים דיפלומטיים, תתכנס בשבוע הבא וועדת הפנים של הכנסת ותדון בטענות לגבי הכוונה הישראלית לכאורה להעביר את השליטה במתחם קבר דוד שבירושלים לידי הוותיקן.

הדיון המחודש בנושא, ייערך ביום שלישי הקרוב בשעה 12:00 בצהריים, תחת הכותרת "שמירה על הסטטוס קוו במתחם קבר דוד", והוזמנו אליו נציגים ממשרד ראש הממשלה, המשרד לשירותי דת, משרד המשפטים, משרד התיירות, המשרד לביטחון פנים, הרבנות הראשית לישראל וכן מהמחלקה למקומות הקדושים ומעיריית ירושלים.

הדיון הקודם שתוכנן להיערך בוועדת הפנים בנידון, בוטל לאחר מכתב ששלח השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' ליו"ר הוועדה ח"כ מירי רגב. בין היתר, ההחלטה לבטל את הישיבה התקבלה מחשש ליצירת משבר דיפלומטי מול הוותיקן בזמן ביקורו של האפיפיור פרנסיסקוס בישראל. הדיון המחודש יתקיים לאחר שבמשרד ראש הממשלה הסירו את התנגדותם לדיון בנושא.

במהלך חודש אדר האחרון, לשכת ראש הממשלה הכחישה את הפרסומים לפיהם ישנה כוונה להעביר את הר ציון לידי הנוצרים: "כל הפרסומים ולפיהם קיימת כוונה למסור את הר ציון או חלקים ממנו לידי הכנסיה הפרוטסטנטית או לוותיקן, אינם נכונים ובשקר יסודם. לממשלת ישראל אין ולא הייתה כוונה כזו" אמרו אז במשרד ראש הממשלה. כמו כן, לפני מספר שבועות, שוחח יו"ר המטה החרדי וחבר נשיאות הליכוד יעקב וידר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בנידון, אז חזר נתניהו על הבהרתו כי אין שום כוונה כזו ומדובר בשמועות חסרות בסיס.

עם זאת, הפעילים במאבק למען השארת המתחם בידיים יהודיות ציינו אז כי ימים ספורים בלבד קודם אותה הצהרה של לשכת ראש הממשלה נערכה פגישה סודית בירושלים ובה השתתפו גורמים שונים, כאשר במהלך הפגישה ביקשו הנציגים הנוצריים לקבל שליטה וריבונות בהר ציון. לפני כחודשיים פרסם העיתונאי יהודה יפרח ב"מקור ראשון" כי סגן השר זאב אלקין הודה שישנו הסכם לגבי המתחם, אולם הבהיר כי תוכנו נשאר חסוי בכדי למנוע לחצים בוותיקן שיביאו לפתיחת ההסכם מחדש.

באתר האינטרנט של הותיקן מציינים כי זהו מאבק של מאות שנים אותו עורכים הקתולים בכדי לקבל את השליטה במקום, כאשר מוזכר שהעם היהודי גם הוא נלחם בכדי לשמור את המקום בידיו. לפני כשנה פורסם כי הסכם על מתחם קבר דוד הוא תנאי מקדים למשא ומתן מול ישראל.

פעילי הימין החוששים ממצב בו השליטה במתחם תועבר לידיים נוצריות מציינים כי בשנים האחרונות מגיעים אלפי נוצריים מידי יום לקומה העליונה במתחם ועורכים תפלות רועשות, זאת בין היתר כחלק מהגישה לפיה המתחם אמור לעבור לידי הנוצרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר