פרופ' וויליאם שאבאס: "אבחן את ישראל באובייקטיביות, אני לא אנטי ישראלי"

פרופ' וויליאם שאבאס, שנבחר לשמש כיו"ר וועדת הבדיקה שמינה האו"ם לבחינת בצוק איתן, טוען כי הוא מסוגל לבחון את ישראל ללא פניות, וכי אינו 'אנטי ישראלי' (פוליטי)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
דו"ח גולדסטון שני? פרופסר וויליאם שאבאס (צילומים: מתוך יוטיוב, פלאש 90. עיבוד, כיכר השבת)

המלחמה ברצועת עזה טרם הסתיימה סופית, וועדות החקירה משלימות את ההכנות האחרונות לקראת פעילותם. אחת מהן היא ועדת גולדסטון שהינו צוות הבדיקה של האו"ם בנושא העימות בעזה. לדברי היו"ר, הפעם, בשונה מפעמים קודמות, הוא יהיה הוגן כלפי ישראל.

"כמו כולם, יש לי השקפות באשר להיבטים שונים של העתיד של ישראל ופלסטין, והדרכים להשיג שלום וצדק", אומר פרופסור וויליאם שאבאס, בריאיון לחדשות 2 Online, "זה לא אומר שאני לא יכול להעריך עובדות ולהגיע למסקנות משפטיות קפדניות, חסרות פניות והוגנות".

מברקיו הרבים טוענים כי הוא אנטי ישראלי. הם מזכירים את מסקנותיו בחקירה שהגיע אחרי המבצעים הקודמים, בו הוא הרבה לתקוף את ישראל. הוא עצמו דוחה את הטענות הללו ובעיקר את הראיה לכך שהוא אנטי ישראלי כשהשתתף בכנס בטהרן שבאיראן.

באותו כנס הוא תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר כי הוא היה רוצה לראות את ראש הממשלה בנימין נתניהו על דוכן הנאשמים, זאת במסגרת דבריו בנושא סמכויות בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג.

"ביקרתי בישראל במספר הזדמנויות ואפילו העברתי הרצאות באוניברסיטאות ובכנסים אקדמיים. אני חבר בוועד המערכת של עלון אקדמי לחקר המשפט בישראל - ולא הייתי בו אם הייתי קורא לעצמי 'אנטי-ישראלי'". אמר.

דבריו הגיעו אחרי מינויו ליו"ר ועדת מועצת זכויות האדם של האו"ם. אז אמרו במשרד החוץ כי "תוצאות הוועדה ידועות מראש, זאת לנוכח דעותיו הידועות של העומד בראשה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר