המערכת הפוליטית בהלם

דרמה פוליטית: גדעון סער הודיע במפתיע על פרישה

דרמת ענק במערכת הפוליטית. שר הפנים גדעון סער הודיע במפתיע על "פסק זמן" מהחיים הפוליטיים. סער העביר את ההודעה הדרמטית בפני מאות פעילי ליכוד: "אני רוצה לבלות יותר זמן עם משפחתי". הערכות: סער פרש בגלל רעייתו, העיתונאית גאולה אבן. צפו בהודעה הדרמטית של סער (חדשות, פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
שר הפנים גדעון סער (צילום: יוסי זליגר / פלאש 90. וידאו: יוגב אטיאס - ynet)

שר הפנים גדעון סער, מי שנחשב לאחד הכוחות החזקים בתנועת הליכוד - הטיל הערב (רביעי) מגה-פצצה פוליטית: הודיע שהחליט לקחת "פסק זמן" מהחיים הפוליטיים.

בתקופה הקרובה הוא יתפטר מתפקידו. סער אמר את הדברים בפני מאות פעילים שבאו היום לכנס הרמת כוסית שערך לקראת השנה החדשה. "עשינו ביחד דברים גדולים, אתם ואני", אמר סער לקהל ההמום. לדבריו, אחרי חגי תשרי הוא יתפטר מהממשלה ואחרי זה גם מהכנסת.

הפעילים ההמומים, שחשבו כי סער הולך להכריז על מועמדותו לראשות המפלגה, ראש בראש כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, הופתעו לשמוע כי הוא בעצם פונה לחלוטין לצד השני - פרישה מהחיים הפוליטיים.

לכנס, שהתקיים בכפר המכבייה, הגיעו בכירים בליכוד ביניהם השר יובל שטייניץ, חברי הכנסת צחי הנגבי, מירי רגב, אופיר אקוניס, יריב לוין, ציפי חוטובלי, דני דנון והשר לשעבר אבי דיכטר. בנוסף הגיעו גם ראשי רשויות ובכירים נוספים בליכוד.

סער מנה בפני הפעילים את רשימת הישגיו לאורך השנים: "היה לי חלק גדול במניעת הקמת ממשלת לבני ב-2008". בנוסף, הוא הזכיר כי כשר חינוך ביצע את רפורמת הגנים, הקים אוניברסיטה באריאל, הביא חצי מליון תלמידים לירושלים.

לאחר מכן מנה את הישגיו כשר פנים: "דבר ראשון הארכתי את שעון הקיץ. עשרות שנים דיברו ולי לקח כמה חודשים". כמו כן, סער הזכיר את חוק המסתננים שחוקק.

"אני מביט אחורה על 20 שנים של שירות ציבורי ו-12 שנים שאני מייצג אתכם בממשלה ובכנסת ואני חש סיפוק רב על העשייה למען עם ישראל ולמען המדינה", סיכם סער. "כל ההישגים האלה הם שלנו. בלעדיכם, בלי התמיכה ובלי האהבה הזאת, לא הייתי יכול לעשות שום דבר".

לאחר מכן הטיל סער את הפצצה: "לאחר ששקלתי, חשבתי, התייעצתי רבות וחשבתי היטב, החלטתי לקחת פסק זמן מהחיים הפוליטיים. אני מבקש עתה לחיות חיים אחרים מהחיים הציבוריים, להתמודד עם אתגרים אחרים ושונים, ולהנות ממשפחתי".

הקהל הגיב בהלם מוחלט מהודעתו וצעק "לא", סער ענה להם בחזרה: "אל תכעסו עליי בבקשה".

הערכות: הסיבה לפרישה - רעייתו

הסיבות לפרישה עדיין לא לחלוטין ברורות, אם כי לדברי סער, הסיבה לפרישה היא שהוא רוצה להקדיש יותר זמן למשפחתו החדשה ולרעייתו, עיתונאית הערוץ הראשון גאולה אבן.

בימים האחרונים הושעתה אבן מהערוץ הראשון, זאת בעקבות מחלוקת בינה לבין מנהלת חטיבת החדשות החדשה, העיתונאית איילה חסון, זאת בנוגע לנישואיה הטריים עם סער, דמות בכירה בפוליטיקה הישראלית.

חסון חששה כי אבן לא פועלת ממניעים טהורים לחלוטין בתכניתה בערוץ, כאשר העניין הגיע לשיא כאשר אבן נטשה את מערכת החדשות בעקבות המחלוקת עם חסון.

בימים האחרונים טענו רבים כי אבן לא יכולה להמשיך בתפקידה בערוץ כל עוד היא נשואה לסער. ייתכן כי סער החליט לאפשר לרעייתו להמשיך בתפקידה הבכיר, כאשר פרישתו מהחיים הפוליטיים אמורה לסלול את דרכה שוב אל תפקידה בערוץ.

עם זאת, ברשת כבר החלו לרוץ שמועות כי פרישתו של סער מהחיים הפוליטיים נעוצה דווקא בתחקיר ענק שאמור להתפרסם עליו בשבועות הקרובים.

"מלך הליכוד"

סער, בן 47 מתגורר בתל-אביב, נשוי למגישת הטלוויזיה גאולה אבן ואב לשלושה. הוא היה עוזר ליועץ המשפטי לממשלה ועוזר לפרקליט המדינה, לפני שמונה על-ידי נתניהו ולאחר מכן על-ידי אריאל שרון להיות מזכיר הממשלה. ב-2003 נבחר לראשונה לכנסת ברשימת הליכוד. הוא כיהן כיו"ר סיעת הליכוד בכנסת ה-16 וה-17 - אז היה גם סגן יו"ר הכנסת.

בפריימריז הליכוד לכנסת ה-18 הוא נבחר למקום הראשון והוצב במקום השני ברשימה אחרי נתניהו. בממשלה הקודמת הוא היה שר החינוך.

גם בבחירות המקדימות בליכוד לקראת הבחירות לכנסת ה-19 נבחר סער במקום הראשון והוא מוקם ברשימה לאחר נתניהו ושר החוץ אביגדור ליברמן. מאז הקמת הממשלה ה-33 הוא מכהן כשר הפנים ובין היתר הוא פעל להאריך את שעון הקיץ והוביל את המאבק במסתננים. בנוסף הוא תמך בסגירה חלקית של המרכולים בשבת בתל-אביב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר