מרב מיכאלי רוצה להגביל את כהונת נתניהו

לפי הערכות, ראש הממשלה בנימין נתניהו ייבחרו שוב לכהונה רביעית בראשות הממשלה. כעת, ח"כ מרב מיכאלי, מבקשת להגביל את כהונת ראש הממשלה לשתי קדנציות (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
ח"כ מרב מיכאלי (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

הולכים לבחירות: בחודשים הקרובים, כפי הנראה, אזרחי ישראל ילכו שוב לקלפיות לבחור את נציגיהם בכנסת הבאה כאשר לפי כל ההערכות, ראש הממשלה הבא יהיה בנימין נתניהו, שייבחר לקדנציה רביעית.

אך יש מי שלא אוהבים את העובדה שבמדינת ישראל יכהן ראש ממשלה קדנציה אחר קדנציה ברצף, כזו היא ח"כ מרב מיכאלי (העבודה) שמבקשת להציע חוק שיקבע כי בישראל ראש ממשלה יכהן עד שתי קדנציות, בדיוק כמו בארה"ב שם נשיא מכהן שתי קדנציות ולא יכול להתמודד יותר.

בהצעת החוק של מיכאלי נכתב כי "קיימת חשיבות רבה בממשל דמוקרטי לתחלופה של האישיות העומדת בראש המערכת, על מנת למנוע ניוון וניתוק. דמוקרטיה אינה מלוכה, והכרחי שלא ייווצר שלטון של שנים ארוכות על ידי אדם בודד".

ח"כ מיכאלי לא שכחה להזכיר כי גם נתניהו "תמך בשנות התשעים בהגבלה מעין זו במסגרת ההצבעה על חוק הבחירה הישירה".

עוד הוסיפה מציעת החוק, שככל הנראה לא יספיק לעלות במושב הנוכחי של הכנסת כי "כשאותו אדם עומד בראש המערכת זמן רב מדי יש סכנה של התאבנותה והתאמתה לצרכיו במקום לצרכי הציבור. יש הגבלת כהונה על כל ראש מערכת בישראל: נשיא, רמטכ"ל, יועץ משפטי לממשלה, נגיד בנק ישראל, ראש המוסד, ראש השב"כ ועוד. ראוי שגם ראש ממשלה יתחלף פעם בשמונה שנים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר