סערת הנאום בקונגרס

עצומה בקונגרס: לדחות את נאום נתניהו; סנאטור יהודי יחרים

הסערה סביב נאומו המתוכנן של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקונגרס נמשכת, וכעת מתגבשת עצומה הקוראת ליו"ר בית הנבחרים ג'ון ביינר לדחות את הנאום. במקביל סנאטור יהודי בשם ברנדי סנדרס הודיע שיחרים הנאום (מדיני)

דודי סילבר | כיכר השבת |
(אבי אוחיון - לע"מ)

סערת הנאום בקונגרס: נאומו המתוכנן של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקונגרס האמריקני שבועיים לפני הבחירות, ממשיכה להסעיר רוחות, וכעת מתגבשת עצומה בקונגרס הקוראת לדחות את הנאום.

בעצומה שתשלח ליו"ר בית הנבחרים ג'ון ביינר נכתב: "כחברי קונגרס התומכים בישראל, אנחנו שותפים לדאגה שאתה משתמש במנהיג זר כמכשיר פוליטי נגד הנשיא". לקראת סוף השבוע צפויה להתפרסם רשימת חברי הקונגרס שחתמו.

בתוך כך, סנטור יהודי עצמאי, בשם ברנדי סנדרס, הודיע רשמית כי ייעדר מהנאום. סנדרס דווקא ידוע כתומך בישראל ואף התנדב בעבר בקיבוץ אך אמר: "אני לא אגיע. אולי אצפה בטלוויזיה". הוא מצטרף לסגן הנשיא ג'ו ביידן, שגם הודיע שיחרים את הנאום.

(נתניהו אמש. צילום יוגב אטיאס YNET)

כזכור, אמש נרשם עימות פומבי בנושא בין נתניהו לנשיא ארה"ב ברק אובמה, כשנתניהו הודיע שוב כי הוא נחוש לנסוע ולשאת את הנאום. באירוע בחירות אמר נתניהו: "בשעה שישנם מי שעוסקים בפרוטוקול או בפוליטיקה, הולך ומתגבש במינכן הסכם רע עם איראן אשר יסכן את קיומה של ישראל. חובתי לעשות הכל כדי למנוע אותו. לכן אני נחוש לנסוע לוושינגטון ולהציג את עמדת ישראל בפני חברי הקונגרס והעם האמריקאי".

במקביל במסיבת עיתונאים שקיים עם אנגלה מרקל עקץ אובמה את נתניהו ואמר: "יש לנו מדיניות ברורה שאנחנו לא נפגשים עם מנהיגים שבועיים לפני בחירות בארצם. אני אוהב את אנגלה, אבל גם אם היא הייתה מבקשת להגיע שבועיים לפני בחירות לא הייתי מקבל את פניה. ואני לא חושב שהיא אפילו הייתה מבקשת מלכתחילה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר