דרעי הודיע: "0% מס לישובים בפריפריה הרחוקה לעשר שנים"

יו"ר ש"ס שר הפריפריה אריה דרעי, הודיע בוועידת התעשייה באילת, כי סיכם עם האוצר על 0% מס ליישובים בפריפריה הרחוקה לעשר שנים. על שינוי השם: "בקשתי מרה"מ להוסיף את התעשייה" (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הפגנה על הטבות המס לפריפריה (צילום: יונתן זינדל - פלאש90)

יו"ר ש"ס, שר הפריפריה , אריה דרעי אומר הבוקר כי: "הגענו להסכמה להנהגת 0% מס בפריפריה הרחוקה לעשר שנים".

אריה דרעי נאם בוועידת התעשייה השנתית באילת ואמר, כי במגעים בין משרדי הכלכלה והאוצר הוסכם על עיקרון של הטבות מוגדלות לפריפריה הרחוקה. לדבריו, מדובר בביטול המס בפריפריה -0% מס, לעומת 6% מס כיום.

"אנחנו לקראת סיכום על סעיף פתיחת עומק הפריפריה. לא יכול להיות שהטבות המס והמענקים ביקנעם וקרית גת יהיו זהים עם זאת, אנחנו לא רוצים לפגוע בקיים כי צריכה להיות יציבות", דברי דרעי.

בסביבתו מסבירים כי תשעה יישובים יקבלו הטבות מס - אף שהם חורגים ממפת ההטבות של הפריפריה.

דרעי התייחס להודעת נתניהו אתמול כי הוא מוסיף את השם "תעסוקה" למשרד הכלכלה. לדבריו הוא זה שביקש מראש הממשלה בנימין נתניהו לשנות את שם משרד הכלכלה ולהוסיף לו את המילה תעשייה. "כשישבתי עם ראש הממשלה אמרתי לו שהתחייבתי לשינוי השם, ושזו הבקשה היחידה שלי ממנו".

בהמשך דבריו הוסיף השר דרעי שלהבנתו, "כדי להחזיר את התעשייה למקום הראוי לה צריך לעשות כמה דברים. בחלק התחלנו, צריך להמשיך אותם". לדוגמה הזכיר דרעי את הצורך להצמיח את ערד ואת הכוח הרב של התעשייה ככזו שיכולה לעשות זאת.

"בדיקה מקצועית הראתה שמפעל המגבות נסגר לא בגלל גז", סיים דרעי. "אבל הרגולציה לחיבור לגז נוראה. אני שמח שבמאמץ מערכתי הבינו כולם שלא מספיק שגילינו גז, אלא צריך גם להביא אותו. זה יכול להוזיל ב-30%-40% את עלות האנרגיה וזה יוריד את יוקר המחיה.

"אני שמח שהחוק עבר בחוק ההסדרים. היום יש הליך ברור שאי אפשר לעצור אותו של איך מחברים מפעלים לגז. צריך למנות פרוייקטור ברמה לאומית שיבדוק כל יום כמה מפעלים חוברו", הוסיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר