יו"ר המפלגה חושף

"העיכוב בהעברת שגרירות ארה"ב לירושלים - בגלל נתניהו"

גרסאות רבות נכרכו סביב העיכוב בהעתקת שגרירות ארצות הברית בישראל - מתל אביב לירושלים. הבוקר חושף יו"ר המפלגה הרפובליקנית בישראל את האשם: נתניהו (מדיני)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
שגרירות ארה"ב בת"א (צילום: ירון ברנר, ynet)

זו הייתה הבטחת בחירות בולטת במיוחד של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כלפי ציבור בוחריו היהודי, שכוונה גם אל הידידה מהמזרח התיכון: שגרירות ארה"ב בישראל תועבר לירושלים.

אך כזכור בראיון בסוף השבוע הודה טראמפ כי הנושא לא על הפרק כעת מבחינתו. היום (ראשון) מגלה עו"ד מארק צל, יו"ר המפלגה הרפובליקנית בישראל, כי העיכוב במימוש ההבטחה וביצוע ההעברה, הוא בשל נובע איתותים שהגיעו מלשכת נתניהו אל הבית הלבן.

"לפני הבחירות אמר טראמפ שיעביר את השגרירות, וגם אחרי הבחירות הוא כך אמר, אבל אז הייתה שיחה עם ביבי", גילה צל בראיון לגל"צ. "אני לא יודע מה קרה, אבל פתאום הבית הלבן אומר: 'אנחנו נחשוב'".

לדבריו, "ברגע שיש אור ירוק מירושלים, השגרירות תועבר לירושלים חד משמעית. צריך לסגור את הקונסוליה הכללית, עם כל המשתמע מזה, ולהחליף את השלט לשגרירות בירושלים", פרס יו"ר המפלגה בישראל את עמדתו.

כזכור, ראש הממשלה התייחס היום להעברת השגרירות לירושלים, בבואו להכחיש את דבריו של צל: "בהזדמנות זו אני רוצה להבהיר בצורה חד משמעית - שגרירות ארצות הברית צריכה להיות כאן בירושלים. לא רק שגרירות ארה"ב צריכה להיות בירושלים, אלא כל השגרירויות. אני מאמין שבמהלך הזמן גם הן תגענה לבירה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר