הצעת חוק חדשה

כל ישיבות המועצות המקומיות יועברו בשידור חי באינטרנט

מהקלטות וסרטונים שהודלפו בשנים האחרונות מתוך כינוסי מליאות העירייה בערים שונות, נראה כי החוק החדש, במידה ויאושר, יספק לא מעט רגעים מרתקים. צפו בתזכורת (פוליטי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
חבר הכנסת דוד אמסלם, מציע החוק. ארכיון (צילום: Hadas Parush/Flash90)

הצעת חוק חדשה מבקשת לקבוע כי רשויות מקומיות יחויבו לצלם ולשדר את ישיבות המועצה בשידור חי באתר האינטרנט של העירייה או באתר אחר הנגיש לאזרחים.

מטרת החוק שיזם ח"כ דוד אמסלם (ליכוד), יו"ר ועדת הפנים בכנסת, היא הגברת השקיפות בישיבות המועצה ברשויות. "הרשות המקומית תפרסם את הקלטת השידור ותמליל הישיבה באתר האינטרנט שלה לא יאוחר משבועיים ממועד הישיבה. ההקלטה והתמליל יהיו חופשיים לצפייה ולהורדה, ויחולו עליהן זכויות יוצרים החלות על פרסומי הממשלה. ההוראות יחולו גם על ישיבות מועצה המתקיימות מחוץ למשרדי המועצה", לשון הצעת החוק.

השלכת חפצים בעיריית ירושלים (מתוך מצלמות האבטחה)

כמו כן, אמסלם מבקש לקבוע תיקון לחוק, לפיו המועצה תהיה חייבת להכניס תושבים לישיבותיה. החוק הקיים מחייב את המועצה לאפשר לתושבים לצפות בישיבה, אך מאפשר לרשות המקומית להקרין את הישיבה על מסך מחוץ לחדר הישיבות ובכך היא למעשה פטורה מלתת לתושבים להיכנס.

ישיבת מועצת עיריית נתיבות יוצאת משליטה (צילום: מתוך יוטיוב) מקור

מארגון 'המשמר החברתי', שהשתתף בהכנת הצעת החוק, נמסר כי "יש לנצל את הטכנולוגיה המודרנית כדי שיהיה ניתן לראות גם מרחוק את מה מתרחש בהן. אנחנו מקווים שהכנסת תאשר את הצעת החוק החשובה הזו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר