הפלסטינים מגנים

מדינות נוספות בעקבות החלטת גואטמלה

הפלסטינים זעמו על הודעתו של ג'ימי מוראלס כי יעביר את השגרירות לירושלים, הודעה שייתכן וגורמת למדינות נוספות דוגמת רומניה לשקול אף היא להעביר את השגרירות (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ריאד אל מאלכי זועם (צילום: עיסאם רימוואי, פלאש 90)

אחרי גואטמלה נראה שמדינות נוספות מתכננות להעביר את השגרירות שלהן לירושלים. גורמים ישראלים בכירים מסרו כי גם רומניה שנמנעה בהצבעה באו"ם שוקלת להעביר את השגרירות לירושלים. עדיין לא נמסרה התייחסות רשמית של בוקרשט לנושא.

שר החוץ הפלסטיני ריאד אל-מאלכי גינה את כוונת גואטמלה להעביר את השגרירות שלה בישראל לירושלים. לדבריו מדובר בצעד המעיד על התעקשותו של נשיא ג'ימי מוראלס לגרור את מדינתו לצד הלא נכון של ההיסטוריה, תוך הפרה של החוק הבינלאומי והחלטות מועצת הביטחון והעצרת הכללית של האו"ם.

אל-מאלכי טען שמדובר ב"צעד מביש המהווה הפרה בוטה של החוק הבינלאומי" שפוגע ברגשותיהם של כל הנוצרים והמוסלמים, והזכיר את קריאתו של האפיפיור להימנע מנקיטת צעדים חד-צדדיים הפוגעים בסטטוס קוו ההיסטורי של ירושלים.

גם שר החוץ הירדני איימן א-ספדי גינה את החלטת נשיא גואטמלה, ג'ימי מוראלס, להעביר את שגרירות ארצו לירושלים. בחשבון הטוויטר שלו כינה א-ספדי את ההחלטה "פרובוקציה אבסורדית והפרה של החוק הבינלאומי". לדבריו של א-ספדי, "ירושלים היא בירתה הכבושה של פלסטין". זאת למרות שירושלים מעולם לא הייתה שייכת לשום פלסטין אלא דווקא למדינתו הוא.

כזכור, בפוסט שפרסם הלילה בחשבון הפייסבוק הרשמי שלו כתב מוראלס: "אזרחי גואטמלה היקרים, שוחחתי היום עם ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו. שוחחנו על היחסים המצוינים של המדינות מאז שתמכנו בהקמתה. אחד הנושאים החשובים שעלו הוא העברת שגרירות גואטמלה לירושלים, ובכך אני מודיע כי הנחתי את אנשי השגרירות לתכנן את המעבר. שהקל יברך אתכם".

בישיבת סיעת הליכוד בצהריים סיפר ראש הממשלה בנימין נתניהו ששוחח עם נשיא גואטמלה שהורה להעביר את השגרירות לירושלים: "אני רוצה לומר לנשיא גואטמלה - אלוקים יברך אותך, ידידי ג'ימי מורלס, ואת מדינותינו. אנחנו מחכים לך כאן בירושלים. אמרתי לכם לאחרונה שיהיו עוד מדינות שיכירו בירושלים ויודיעו על העברת השגרירות אליה. אז הנה השנייה, ואני אומר - יהיו עוד". נתניהו אמר כי "מחר נעביר את חוק ירושלים. בהמשך גם נעביר בהסכמה את חוק הלאום. חוקים חשובים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר