ברקע התקיפה בצפון

נתניהו: אנחנו פוגעים באיראן - גם כשאני נמצא בחוץ לארץ

ראש הממשלה נתניהו הנמצא כעת בביקור היסטורי במדינת צ'אד המוסלמית, נצפה כשהוא מסתודד עם מזכירו הצבאי - ובהמשך התייחס מול המצלמות למתיחות בצפון: התקיפה, השיגור והיירוט (מדיני)

דבריו של ראש הממשלה (צילום: איתי בית-און, לע"מ)

"יש לנו מדיניות קבועה: לפגוע בהתבססות האיראנית בסוריה ולפגוע בכל מי שמנסה לפגוע בנו" - כך אומר היום (ראשון) ראש הממשלה בנימין נתניהו המבקר בצ'אד, בהתייחס לדיווחים על תקיפה ישראלית בסוריה וליירוט הטיל מעל החרמון.

נתניהו הוסיף: "המדיניות הזאת לא משתנה כשאני בארץ, והיא גם לא משתנה כשאני בביקור היסטורי בצ'אד - המדיניות הזאת היא קבועה".

כתבים שנלוו למסעו המדיני ההיסטורי של נתניהו בצ'אד, דיווחו כי בשלב כלשהו הוא נצפה סר הצידה ומסתודד עם מזכירו הצבאי תא"ל אבי בלוט.

נתניהו בצ'אד, היום (צילום: קובי גדעון, לע"מ)

כזכור, מוקדם יותר היום שיגרה מערכת 'כיפת ברזל' כמה טילים כלפי רקטה ששוגרה לעבר ישראל, ויירטה אותה מעל החרמון.

שיגור זה בוצע, בתגובה לתקיפה האווירית שבוצעה היום, באור יום, נגד כמה מטרות בסוריה: לפי הדיווחים במדינה, תשעה טילים נורו אל ‏מטרות איראניות באזור דמשק ואל כיסווה - בסיס מדרום לדמשק שכבר הותקף בעבר.

ממראות היירוט מעל החרמון (צילום: נתנאל אריאל)

תקיפה זו היא הראשונה - עליה ידוע - מאז נכנס אביב כוכבי לכהונתו כרמטכ"ל החדש של צה"ל, בשבוע שעבר, ובעוד ראש הממשלה בנימין נתניהו עורך כאמור ביקור היסטורי במדינת צ'אד המוסלמית, בו הוכרז על חידוש יחסיה הדיפלומטיים עם ישראל.

באשר לחידוש יחסים אלו, אמר נתניהו: "זה מלמד על מצבנו בעולם הערבי, כיוון שאם המדינות הערביות היו מתנגדות לביקור שלי, הוא לא היה מתקיים. באופן לא רשמי - הן גם הביעו בו תמיכה".

"יש שני גורמים שרואים בדאגה רבה את חדירתנו לעולם הערבי - איראן והפלסטינים - אבל אחרים הם או פסיבים או תומכים אקטיבית, וזה מלמד על מעמדה העולה של ישראל בעולם הערבי ובאפריקה".

לדבריו, "הוחלט על חידוש היחסים עם צ'אד עוד לפני שאידריס דבי בא לארץ. המל"ל בקשר עם כולם כל הזמן. איראן והפלסטינים כל הזמן ניסו לעצור את זה, לא יודע אם הם התעוררו מאוחר אבל לא יודע אם זה היה עוזר להם אם היו מתעוררים בזמן".

(צילום: קובי גדעון, לע"מ)

נתניהו הוסיף, כי ישראל מתכננת לתמוך בצ'אד במאבקה נגד גורמי טרור: "כמיליון מוקשים שהוטמנו על ידי הלובים בגבול עם צ'אד מתפוצצים מעת לעת, ופוגעים במקומיים ובזרים". הוא הוסיף כי "בוקו חראם לוקח את המוקשים והופך אותם למטענים. יש להם אתגרים ונסייע להם במאבק בטרור".

"יש פה הרבה תחומים שישראל יכולה לעזור. התנאי הוא, שייתנו לחברות ישראליות לעבוד פה כשותפים - והנשיא דבי מבין את זה מאוד. הביקור הזה לא אחרון; יהיו עוד".

חידוש היחסים, הסביר ראש הממשלה, "לא בא לפתע. לא קם אדם בבוקר ומחליט לחדש איתנו את היחסים. זה פרי של שנים של מאמץ שלי ושל המוסד ואחרים לפרוץ את חומת ההתנגדות בעולם הערבי והמוסלמי. יש כמה מקבצים קשים ואתה מתחיל בנורמליזציה ברורה, גם אם לא שלמה ופורמלית, עם העולם הערבי. מתוך זה אתה הולך לעולם המוסלמי המתון, והמסורתי שהולך ונפתח לנו".

נתניהו אישר, במענה לשאילה, כי בפגישתו עם נשיא צ'אד אידריס דבי עלה נושא 'מבקשי המקלט', אך דחה את האפשרות שצ'אד תקלוט אותם.

על מה כן דיברתם, נשאל ראש הממשלה - והשיב: "תפעילו את הדמיון".

(צילום: קובי גדעון, לע"מ)
(צילום: קובי גדעון, לע"מ)
(צילום: קובי גדעון, לע"מ)
(צילום: קובי גדעון, לע"מ)
(צילום: קובי גדעון, לע"מ)
(צילום: קובי גדעון, לע"מ)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר