הימנים מכחול לבן

קמפיין: "מעדיפים תומכי טרור על פני דתיים"

חברי כנסת של כחול לבן, "יוצאי הציונות הדתית", עומדים במרכז מתקפה ממוקדת מכיוון האיחוד הלאומי, בשל הכוונה להיעזר ב'משותפת' בהקמת ממשלה - ולא נותרים חייבים (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הנדל והאוזר. במרכז המתקפה מימין (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

מפלגת האיחוד הלאומי, אחת משתי הסיעות המרכיבות את 'ימינה', יוצאת היום (שני) בקמפיין נגד חברי הכנסת יועז הנדל, צביקה האוזר וחילי טרופר, הנחשבים לימנים ב'כחול לבן', תחת הכותרת 'הם מעדיפים לשבת איתם ולא איתנו'.

הקו המוביל בקמפיין נגדם, הוא שרק בבחירות האחרונות הם פנו למצביעי הציונות הדתית כדי לזכות באמונם, בעוד כעת, ברגע האמת, ההחלטה של הח"כים הללו, "יוצאי הציונות הדתית", היא לשתף פעולה עם מהלך העדפת קואליציית מיעוט עם הרשימה הערבית המשותפת, תומכת הטרור, על פני ישיבה עם נציגי הציונות הדתית, אותם מחרימים במפלגתם, 'כחול לבן'.

הקמפיין, שמופנה לבוחרי כחול לבן, שואל אותם ישירות: "יועז הנדל, צביקה האוזר, חילי טרופר מעדיפים לשבת איתם ולא איתנו. ואתם?"...

(מתוך הקמפיין)

יו"ר האיחוד הלאומי, שר התחבורה ח"כ בצלאל סמוטריץ', אומר: "אין לי ספק שחברי כחול לבן מבינים את הפער בין הגיס החמישי בכנסת, ליריבים פוליטיים מימין ומשמאל. הם לא ילכו לממשלה עם תומכי טרור".

"אני קורא להם, חברי בכחול לבן: בואו ביחד נבנה ממשלת אחדות טובה לישראל. בלי חרמות ובלי שנאות. הגיע הזמן לשים מאחורינו את הריבים האישיים, ולשים את ישראל לפני הכל".

מנגד, ח"כ יועז הנדל, ממושאי הקמפיין, הביע היום בפייסבוק את עמדתו, לפיה "מדינת ישראל זקוקה לממשלת אחדות. בעיני, ממשלת מיעוט זו תקלה. למה? כי זו האידאולגיה שלי, לא הכרח פוליטי או פשרה בעקבות תוצאות הבחירות".

"העניין הוא, שמה שאזרחי ישראל רואים בימים האחרונים זה ענן של ספינים ופחדים במקום מנהיגות", כותב הנדל, וממשיך ל"כמה תובנות", כהגדרתו, בהן: "הרשימה המשותפת, שקידשה במשך שנים ארוכות מאבק בציונות, היא שותפה לא לגיטימית לישיבה בממשלה, אך הם יריב, ולא איום קיומי על מדינת ישראל. יש שם אנשים שעדיף היה שלא יכנסו לכנסת, ויפסלו כמו הכהניסטים, אבל הם לא איום קיומי על ישראל. מי כנתניהו, שקיים איתם עשרות הסכמים - למרות ההכחשות- יודע זאת טוב יותר".

הקמפיין נגד הנדל

הנדל לא נותר חייב, ועקץ את תוקפיו: "הימין הדתי, שהיה פעם המפד"ל, קידש בעבר את ארץ ישראל ותורת ישראל. בסיבוב האחרון עמדה בפניו - על חלקיו השונים - דילמה: הכרעה אסטרטגית בין ארץ ישראל, לבין תמיכה בגוש פוליטי למען ביבי. הם בחרו בביבי. מתברר, שכוח ושררה עדיפים על רגבי אדמה. מקווים לעוד כמה חודשים במשרדים ממשלתיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר