מאמצים לאחדות

צוותי המשא ומתן יתכנסו הערב בכנסת לפתור את המשבר

יו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין, מנסה ברגע האחרון למנוע בחירות שלישיות בתוך שנה ולהביא את הצדדים לממשלת אחדות. בהצהרה שמסר אמר: "ישראל בעיצומה של משבר שלטוני" (פוליטי)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: אבי רבינא, כיכר השבת)

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, מנסה לתווך בין הליכוד וכחול לבן במטרה לקדם את המגעים לממשלת אחדות, ועדכן את ראש הממשלה בנימין נתניהו על כך. אדלשטיין נועד גם עם מס' 3 בכחול לבן, ח"כ משה (בוגי) יעלון בניסיון לקדם את המהלך באופן משמעותי.

בהצהרה רשמית שמסר בכנסת אמר אדלשטיין: "לפני כשבוע המנדט עבר לכנסת כשהוא אבוד ושחוק ומלווה בתחושת כעס ובתסכול ציבורי עצום. נראה שכולם וויתרו וחזרנו מהר מידי לססמאות וחישובי בחירות

"כולם מבינים שישראל מצויה בעיצומו של מצב חירום שלטוני שעלול להביא לקריסה כלכלית וחברתית זו אכן אזעקת אמת. זהו רגע האמת של הפוליטיקה הישראלית לא יהיה עוד אחד כזה. זה הרגע לבחור בין מנהיגות לפחדנות, בין קניית כל הציבור לבין משבר אמון קולסאלי.

זה הרגע שצריך להגיד "אינף איז אינף" (מספיק זה מספיק ד.ה).

פניתי לשני ראשי המפלגות הגדולות וביקשתי מהם להורות שצוותי המשא ומתן יתכנסו כבר הערב בלשכתי בניסיון להקים ממשלת אחדות.

שמח לומר שפנייתי התקבלה בחיוב ועוד הערב יתקיים הניסיון להשיב את השפיות לישראל".

כאמור, הערב ב-18:00 ייפגש יו"ר הכנסת גם עם חברי צוות המשא ומתן של הליכוד ולאחר מכן עם הצוות של כחול לבן.

גורמים בכחול לבן אמרו בתגובה מוקדם יותר: "לא נשב אפילו דקה תחת ראש ממשלה עם כתב אישום על שוחד. מתווה אדלשטיין כבר הוצג בעבר".

מכחול לבן נמסר באופן רשמי לאחר ההצהרה: "אנו מברכים על יוזמתו של יו"ר הכנסת כמו גם על כל דיאלוג שיוכל לקדם ממשלת אחדות רחבה בהובלת כחול לבן ביחד עם הליכוד, אשר תתבסס על קווי יסוד משותפים. יו"ר כחול לבן, רא"ל (מיל') בני גנץ, הנחה את צוות המשא ומתן, בראשות ד"ר יורם טורבוביץ ומר שלום שלמה לעשות כל מאמץ כדי למנוע בחירות שלישיות מיותרות ויקרות ולהיוועד עם יו"ר הכנסת עוד היום במטרה לדון בכך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר