הסגר - בסכנה

המאבק על הקנסות; החרדים מתפשרים, כחול לבן מתעקשים

הסגר בסכנה, בעקבות יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ, שמתעקש - קודם העלאת הקנסות על מפירי התקנות - כצעד מחמיר נגד מוסדות חרדים, ורק אח"כ אישור התקנות הארכת הסגר (בארץ)

בני גנץ (צילום: David Cohen/Flash90)

תקנות הסגר - בסכנה, בעקבות יו"ר 'כחול לבן' השר בני גנץ, שהציב אולטימטום - קודם העלאת הקנסות על מפירי התקנות - וזאת כצעד מחמיר נגד מוסדות חרדים, ורק אחר-כך אישור התקנות להארכת הסגר השלישי, במליאת הכנסת.

יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ איתן גינזבורג, החליט שלא לכנס את הוועדה לאישור הארכת הדיון בתקנות הקורונה שנועדו להאריך את הסגר, ובעקבות החלטתו, ההצבעה על התקנות תעלה למליאת הכנסת.

אם בתוך שלושה ימים - עד יום שישי, התקנות להארכת הסגר עד ליום ראשון הקרוב בחצות, לא יאושרו במליאה - הן יבוטלו, וכפועל יוצא מכך, לא תהיה אכיפה והקנסות שניתנו מאז הוארך הסגר, ביום חמישי שעבר - יבוטלו אף הן.

במוקד האולטימטום של כחול לבן, הצעת החוק להחמרת הקנסות על מפירי התקנות, שנועדה בעיקר להילחם במוסדות החינוך המזוהים עם הציבור החרדי, שנפתחים בניגוד להנחיות.

בתחילת השבוע, הצעת החוק אושרה בקריאה ראשונה במליאה, ובני גנץ הודיע כי תקנות הסגר לא יאושרו על-ידי מפלגתו, עד שהצעת החוק הזו תאושר באופן סופי.

הדיונים בהצעת החוק הועברו לוועדת החוקה, בראשה עומד ח"כ יעקב אשר, ובכחול לבן טוענים כי המהלך נעשה בשיתוף פעולה של הליכוד והסיעות החרדיות, כדי שיוכלו לרכך את הצעת החוק שאושרה, לקראת ההצבעה בקריאה שניה ושלישית.

בעקבות כך דורש גנץ את אישור הצעת החוק בקריאה שניה שלישית - בדיוק בנוסח שאושר בקריאה ראשונה, ללא שינויים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ובכירי 'הליכוד' ניהלו אמש מגעים מרתוניים עם נציגי המפלגות החרדיות, שהסכימו לשורת שינויים מחמירים - בהם, נתינת סמכות לקצין משטרה להכפיל את הקנסות ואף הוצאת צווי סגירה למוסדות אחרי מספר התראות וקנסות.

יו"ר הקואליציה מיקי זוהר הסביר אמש כי "‏הצעת הפשרה שהצגתי בועדת חוקה מאוד פשוטה: 1. קנסות כבדים לאלו שפותחים מוסדות חינוך בניגוד להנחיות. 2. סגירת המוסד תבוא לאחר הקנס הראשון במידה והמוסד לא נסגר למרות הקנס שהתקבל. הפשרה היא על דעתי ואני סבור שהיא גם נכונה וגם יכולה להשיג את המטרה. מדובר בפיקוח נפש על פי כל דעת תורה".

אלא שבכחול לבן, הנמצאים בפני מערכת בחירות קשה, אשר עשויה למחוק את המפלגה, מסרבים לכל פשרה ומתעקשים - אם החוק לא יעבור ככתבו וכלשונו, הסגר יבוטל - וזאת למרות התחלואה הקשה שיש כרגע במדינת ישראל.

ב'כחול לבן' מתעקשים שיינתנו צווי סגירה למפירים, שכל שוטר יוכל לתת את הקנסות ושגם עובדי המוסד יקבלו קנס. לעומת זאת, בליכוד ובחרדים מוכנים להתפשר על כך שרק שוטר בדרגת סגן ניצב יוכל לתת את הקנס, ושרק מנהל המוסד יקבל את הקנס ולא כל העובדים.

ב'כחול לבן' הסבירו את צעדיהם התמוהים בטענה מכלילה המכפישה את כלל הציבור החרדי, שברובו המוחלט שומר על תקנות הסגר. לדבריהם, "במדינת ישראל אין סגר דה פקטו - יש ציבור שעומד בתקנות ושומר על הנחיות הסגר, ויש ציבור ששם עליהן פס. עד שלא תהיה אכיפה שוויונית, והנחיות הסגר לא יאכפו וישמרו באופן מלא, אין כל משמעות להמשך הסגר במתכונתנו הנוכחית. דין בני ברק וביתר עלית כדין הרצליה וראשל"צ".

אתמול, התכנסה ועד החוקה כדי להכין את החוק להגדלת הקנסות לקריאה שנייה ושלישית, אך כאשר הח"כים דנו בשלילת תקציבים ממוסדות שיפרו את ההנחיות, נציגי משרד המשפטים השיבו כי "הנושא ייבדק". הוועדה יצאה להפסקה והדיון נדחה להיום בבוקר.

הצעת החוק שאושרה, מכפילה את הקנסות מ-5,000 שקלים ל-10,000 שקלים, והיא כוללת את מי שיפתח מקום לציבור או בית עסק בניגוד לתקנות, וכן עריכת מסיבה, כנסים, טקסים, טיולים, מופעים וכדו'. באשר למוסדות החינוך מוצע לקבוע סכומי קנסות שונים בהתאם להפרה, כך לדוגמא, מוסד עם יותר תלמידים יקבל קנס גבוה יותר ממוסד עם מעט תלמידים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר