חשש מתרגיל

בני גנץ עצר את ההצבעה למינוי שרים חדשים

ישיבת הממשלה שהתכנסה טלפונית כדי לאשר את השרים החדשים - על פי דרישתו של היועץ המשפטי - נעצרה כאשר גנץ הבין כי הארכת כהונתו כשר המשפטים נעלמה (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
בני גנץ (צילום: דוד כהן - פלאש 90)

בעקבות דרישתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, הממשלה התכנסה הערב (שני), כדי לאשר מינויים קבועים של שרים, אלא שההצבעה הופסקה על ידי יו"ר כחול לבן בני גנץ, לאחר שהבין שנתניהו ניסה לעשות לו תרגיל.

המינויים של הפרק הם של חבר הכנסת איתן גינזבורג מכחול לבן שימונה לשר התקשורת, לאחר שהתיק נמצא בידי גנץ מאז התפטרותו של יועז הנדל וכן התיק להשכלה גבוהה שיועבר לשר החינוך יואב גלנט, ואילו תיק המים שיועבר לשר האנרגיה יובל שטייניץ.

במהלך המשאל הטלפוני גנץ עצר את מינוי השרים, ודרש להוסיף את מינויו הקבוע לשר משפטים וזאת לאחר שהמינוי הוצא מסדר היום של הממשלה.

משחקי כסאות

כזכור, היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הבהיר לראש הממשלה ולגנץ את חוק יסוד הממשלה, הקובע כי ניתן לכהן כממלא מקום שר במשך שלושה חודשים בלבד, ובימים בהם אין מינויי קבע, רובם תיכף חולפים.

היועמ"ש התייחס לשישה משרדים, שאוישו בידי ממלאי מקום לאחר פיזור הכנסת: המשפטים, התקשורת, המדע, השווין החברתי, ההשכלה הגבוהה ומשאבי המים.

במכתבו כתב מנדלבליט: "פקיעת כהונתם של שרים אלו, ללא מינוי שר קבוע תחתיהם, תביא למצב חריג ומוקשה מבחינה משטרית, שבו המשרדים האמורים יוותרו ללא שר מכהן. כתוצאה מכך, סמכויות רבות המוקנות לשרים הנזכרים לעיל, בהן סמכויות חשובות ומשמעותיות, יוותרו ללא גורם אשר יוכל להפעילן". בסיום המכתב הפציר מנדלבליט בנתניהו וגנץ: "על מנת להימנע מהפגיעה המהותית הצפויה, אבקש להדגיש בפניכם את הצורך החיוני בקידום מנויים של שרים קבועים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר