שוחד בעיריית ירושלים

כתב אישום כנגד מאיר תורג'מן סגן ראש עיירית י-ם לשעבר

כנגד חבר מועצת העיר ירושלים ויו"ר הוועדה לתכנון ובניה לשעבר מאיר תורג'מן הוגש כתב אישום חמור באשמת שוחד, מרמה והפרת אמונים בקרוב לחצי מיליון שקלים (משפט)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
תורג'מן בישיבת מועצת העיר ירושלים (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

כתב אישום חמור הוגש היום (חמישי) כנגד חבר מועצת העיר ירושלים לשעבר, מאיר תורג'מן ששימש כסגן ראש העיר ויו"ר הוועדה לתכנון ובניה.

על פי כתב האישום, תורג'מן מואשם בלקיחת שוחד בסום של 350 אלף שקלים, ומרמה והפרת אמונים ב60 אלף שקלים. בנוסף, נאשם תורג'מן בעבירות מס.

עוד נאשמים בפרשה הם אנשי העסקים דוד בוזגלו, משה הבא ולורנט לוי בגין נתינת השוחד. עוזרו של הבא, דוד קליינר נאשם גם הוא במרמה והפרת אמונים יחד עם תורג'מן.

גם שמו של בנו של חבר מועצת העיר לשעבר עלה בכתב האישום והוא נאשם בלקיחת השוחד יחד עם אביו. איש העסקים משה הבא מואשם גם בשיבוש הליכי משפט.

על פי האישומים, בשנת 2013 פעל איש העסקים משה הבא לרכישת 'בית הדואר המרכזי', שהוכרז כמבנה בשימור מחמיר.

במקביל לרכישה, העניק לתורג'מן ערבות בנקאית בסך 200 אלף ש"ח שלא הוחזרה עד שהמשטרה פתחה בחקירה.

עוד עולה מכתב האישום כי תורג'מן הפעיל לחץ על גורמים שונים בעירייה, בראשם גורמים במחלקת השימור, תוך מטרה להביא לאישור היתר בניה לשינויים בבית הדואר ולהפיכתו למלון.

איש העסקים משה הבא נאשם גם בניסיון שיבוש מהלכי חקירה בשל העובדה שיצר על פי כתב האישום, מצג שווא כאילו לא נתן כלל שוחד לתורג'מן, לאחר שהועלו טענות על מתן השוחד בעיתונות המקומית והארצית.

בנוסף, על פי כתב האישום, בין השנים 2017-2018, התקיימו יחסי 'תן וקח' בין מאיר תורג'מן לאיש העסקים דוד בוזגלו, במסגרתו בוזגלו העסיק את בנו של תורג'מן, יצחק, ושילם לו משכורת חודשית קבועה והטבות. המשכורת הועברה לחשבון הבנק של אשתו של יצחק וכלתו של מאיר, שהיוו על פי כתב האישום - טובות הנאה.

בתמורה לכך, פעל תורג'מן לקידום ענייניו של בוזגלו בעירייה, בין היתר במסגרת עבודתו כיזם נדל"ן.

אישום נוסף כנגד תורג'מן הוא אישום על קבלת שוחד לכאורה מאיש העסקים לורנט לוי, שהקים עסקים בכיכר המוזיקה בעיר - שטח ציבורי.

על פי כתב האישום בתמורה לקבלת השוחד של תווי קנייה בשווי 91 אלף שקלים, סייע תורג'מן ללוי בקידום העסקים שלו וכן לעכב הליכים פליליים והליכי אכיפת בנייה כנגד בניה לא חוקית שביצע לוי לכאורה במקום.

בנוסף, נכתב בכתב בהאישום כי תורג'מן גנב מקופת בית הכנסת "תפילת ישראלי" בהר חומה 63 אלף שקלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר