העלייה בתחלואה

פרופסור נחמן אש מעריך: לא יהיו הגבלות בחגים

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור נחמן אש, התייחס לעלייה בתחלואת הקורונה והחשש מהטלת הגבלות במהלך חגי תשרי והבהיר כי כרגע לא נראה שיהיו הגבלות בתקופת החגים (ארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
פרופ' נחמן אש (צילום: דוד כהן - פלאש 90)

פרופסור נחמן אש, מנכ"ל משרד הבריאות, התייחס הבוקר (ראשון) לעלייה בתחלואת הקורונה והחשש מהטלת הגבלות במהלך חגי תשרי והבהיר כי כרגע לא נראה שיהיו הגבלות בחגים.

בריאיון ל'כאן רשת ב', אמר פרופסור אש: "אנחנו לא רואים האטה בתחלואה, יכול להיות שהחיסון השלישי יספיק ליותר זמן, הוא צפוי להפחית בשבועות הקרובים את מספר החולים שמצבם קשה. אני מקווה מאוד שלא נצטרך כל חצי שנה חיסון, ויכול להיות שזה יהיה כמו שפעת - חיסון שנתי".

באשר לשאלה האם יהיו הגבלות בחגי תשרי, ענה מנכ"ל משרד הבריאות: "כרגע לא, אנחנו עוקבים אחרי המספרים וככל שנצליח לשלוט במספר החולים שמצבם קשה אז נצליח לעבור את החגים ללא מגבלות נוספות".

כזכור, משרד הבריאות עדכן אמש כי במהלך השבת אומתו כחיוביים לנגיף, נכון לשעה 19:35 בערב, 1,589 איש. מדובר בעלייה משמעותית ביחס לשבוע שעבר, בו אומתו בסך הכל בשבת, בה נבדקים פחות אנשים, 971 חולים חדשים.

ביום שישי אומתו קרוב ל-2,500 חולים בקורונה. מדובר במספר שיא בגל התחלואה הנוכחי. מקדם ההדבקה נותר יציב בשבוע האחרון, והוא עומד על 1.37.

גם במספר החולים קשה נרשם בימים האחרונים זינוק משמעותי. נכון להיום (שבת) נמצאים בישראל 201 חולים קשים. מדובר בעליה של כ-10% מהיום הקודם, שישי, בו עמד מספר החולים קשה על 179. ביום חמישי עמד מספר החולים קשה על מעט יותר מ-150.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר