"אין לך בושה?!"

צעד מגוחך: החוק שעידית סילמן העתיקה - עבר בטרומית

הח"כית מימינה לקחה חוק של מיכל וולדיגר מהציונות הדתית, מחקה ממנו מספר מילים - והגישה אותו בשמה. לפני שעבר במליאה, תקף חה"כ טיבי: "זוהי תופעה לא לעניין" (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
עידית סילמן (צילום: ערוץ כנסת)

הצעת חוק שיכולה להציל חיי ישראלים עברה היום (רביעי) בקריאה טרומית בכנסת, אך לוותה בצעד חריג ולא אתי של יו"ר הקואליציה, עידית סילמן מימינה. ההצעה, שמבקשת להעביר את אחריות שירותי הגמילה מהתמכרויות לידי קופות החולים, במקום ללכת ולחזור ממשרד הבריאות, זכתה ל-72 תומכים במליאה, ותעבור לוועדת הבריאות, בראשות אותה סילמן.

אבל הסיפור המעניין יותר הוא שלפני כמה שבועות, הצעת חוק זהה שהגישה ח"כ מיכל וולדיגר מהציונות הדתית - נפלה במליאה. ולא רק זה, אלא שתירוץ שר הבריאות ניצן הורוביץ היה ש"זה לא דורש חקיקה".

כמה ימים לאחר מכן, הגישה סילמן לייעוץ המשפטי את אותה ההצעה, רק עם החסרת כמה מילים, בדרך שברור היה שהועתקה ישירות מוולדיגר, מה שהוכיח כי בקואליציה היו עסוקים בסיכול הצעת החוק, רק כי הוגשה ע"י האופוזיציה.

"בושה מה שעשית" • צפו (ערוץ כנסת)

בשעה בה הציגה סילמן את החוק, תקפו חברי אופוזיציה את יו"ר הקואליציה וזעקו לעברה "אין לך בושה". ח"כ אחמד טיבי, שהיה יו"ר המליאה, אמר: "התופעה שבה הקואליציה דוחה הצעות חוק של חברי אופוזיציה ואחר כך אתה מוצא אותן מועתקות כדי לקדם אותן ע"י הקואליציה - היא תופעה לא לעניין והיא פוגעת בעבודת הכנסת. יש כאלה שקוראים לזה גניבה או 'קופי פייסט'".

חבר הכנסת מרגי על ההעתקה •צפו (ערוץ כנסת)

מטעם ח"כ עידית סילמן נמסר ל'כיכר השבת': "הכפשות האופוזיציה אינן נכונות, ולא נשחק לידי חבריה. בהצעת החוק שהגשנו, ועברה בטרומית, ישנם סעיפים שונים מהצעתה של ח"כ וולדיגר, ולכן היא הוגשה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר