פסימיות בוועדה

"התפשטות עצומה שלא ראינו כמותה", הזהיר שר הבריאות

פסימיות בוועדת החוקה, הדנה בגל החמישי של הקורונה שכבר החל להתפשט • ניצן הורביץ הזהיר והתמקד בחיסון הילדים • פרייס הסבירה על הזן, והח"כים שאלו ללא הרף (ארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הורביץ בדיון, היום (צילום: באדיבות ערוץ הכנסת)

ועדת החוקה של הכנסת מקיימת הבוקר (שני) דיון משותף עם ועדת הבריאות על הדרכים להאטת התפשטות זן האומיקרון בישראל, שמתחיל את גל הקורונה החמישי בארץ.

מספר הנדבקים כבר בתוך הקהילה, בקרב אנשים שלא שהו בחו"ל או נחשפו לאדם ששב מחו"ל, הולך וגדל, ובישראל חוששים מהתפשטות מהירה במיוחד, הרבה יותר מזו שהכרנו בגלים הקודמים, ואף שוקלים להטיל הגבלות חדשות בימים הקרובים.

ראש שירותי בריאות הציבור, הד"ר שרון אלרעי פרייס, הסבירה בוועדה למה ההדבקה בגל הנוכחי יכולה להגיע לגבהים חדשים: "הווריאנט החדש כל כך שונה מקודמו כך שהוא לא בהכרח מחליף אותו - והם מתקיימים במקביל. יכול להיות באותו הזמן התפשטות של שני הווריאנטים, גם של דלתא וגם של אומיקרון, כך שיהיו אנשים שידבקו בדלתא, אנשים שידבקו באומיקרון ואנשים שידבקו גם וגם. זה אומר תחלואה פשוט יותר גבוהה". הד"ר פרייס הוסיפה כי "הנתונים מהעולם מראים שאנשים שהחלימו מקורונה לא מוגנים מאומיקרון".

שר הבריאות ניצן הורוביץ נשמע פסימי: "אנחנו עומדים בפני מצב חדש. מה שידענו בגל הדלתא הולך להיות קצת שונה עכשיו, כי זה וריאנט הרבה יותר מדביק בסדרי גודל. הוא תופס תאוצה ותוך כמה ימים מגיע להתפשטות עצומה שלא ראינו כמותה בגלים קודמים. רואים עלייה מסוימת במספר הנדבקים ובמקדם ההדבקה, וזה מחייב אותנו להגדיל את מאמץ ההתחסנות. זה הכלי היעיל ביותר נגד הקורונה".

הורוביץ התייחס לעובדה שמבצע חיסוני הילדים מקרטע, ומספר המחוסנים עדיין נמוך מאוד, וקרא להורים לקחת את הילדים למתחמי החיסונים, או לאשר את החיסון בבתי הספר: "המדינה מנגישה את החיסונים לכל אחד ובכל מקום. האחריות לחסן את הילדים היא קודם כל על ההורים, ובסוף האזרחים הם שצריכים לקבל את ההחלטה. אם אתה רוצה להגן על הילד שלך בפני מחלה ולא רוצה שיידבק - אתה צריך להתחסן ולחסן את בנך".

צפו בוידאו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר