התקרית בג'נין

ארה"ב על הרג הכתבת: "מגנים בחריפות"

משרד החוץ האמריקאי הודיע כי הוא מגנה בחריפות את הרג כתבת רשת 'אל ג'זירה' שירין אבו אעקלה שהייתה גם אזרחית ארצות הברית. בארה"ב קראו לחקירה יסודית ומיידית (מדיני)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
ההרג בג'נין (צילום: דו"צ)

בארצות הברית אומרים כי הם "שבורי לב על הריגת העיתונאית שירין אבו עקלה ומגנים בחריפות. החקירה חייבת להיות מיידית וייסודית".

העיתונאית שנהרגה הייתה גם בין היתר אזרחית ארצות הברית מה שגם מערב את ארה"ב כמדינה שאיבדה אזרחית.

מוקדם יותר היום (רביעי) אמר הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי כי "הלוחמים הלילה פעלו תחת אש, והפגינו אומץ ונחישות כדי להגן על אזרחי המדינה, וכך נמשיך בכל מקום שנידרש".

בדוברות צה"ל הסבירו, כי במהלך השבועות האחרונים פועל צה"ל במסגרת "שובר גלים", כנגד הטרור לביצוע פעילויות מעצרים, תוך מיקוד במרחב צפון השומרון, ממנו יצאו המחבלים שביצעו את הפיגועים האחרונים. כחלק מפעילות זו כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו גם הלילה, ובשעות הבוקר המוקדמות במחנה הפליטים ג'נין, בכפר בורקין וברחבי יהודה ושומרון בפעילות מעצרים של מבוקשים החשודים בפעילות טרור.

לגבי מות העיתונאית, מבהירים בדוברות, כי לוחמי צה"ל יצאו למבצע מעצר פעיל גא"פ בנפת ג’נין ולסריקה אחר אמצעי לחימה בלתי חוקיים. במהלך הלילה נעצרו שמונה חשודים שהועברו לחקירת כוחות הביטחון. כמו כן, אותר נשק מסוג קרלו. כאשר למרות הירי המסיבי לא היו נפגעים בקרב כוחות הביטחון.

במסגרת הפעילות במחנה הפליטים ג'נין, פתחו עשרות מחבלים חמושים, בירי מסיבי והשליכו מטענים לעבר כוחותינו אשר השיבו בירי. במהלך האירוע נפגעה עיתונאית פלסטינית. מיד לאחר האירוע, לטענת הדוברות, צה"ל ממשיך לבדוק את נסיבות מותה, ואף ביקש לעשות כן בשיתוף פעולה עם הפלסטינים, דבר שנענה בשלילה. נבחנת גם האפשרות שהירי שהביא למותה של העיתונאית בוצע על-ידי חמושים פלסטינים, זאת גם על רקע תיעוד רב המופץ ברשתות של הירי חסר ההבחנה של המחבלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר