השקעות ענק?

ג'ראד קושנר ואיוונקה טראמפ בדרך לישראל

ג'ראד קושנר, יועצו הבכיר של נשיא ארצות הברית לשעבר וחתנו היהודי של דונלד טראמפ, ינחת היום בישראל יחד עם אשתו, איוונקה טראמפ. המטרה: ככל הנראה עסקים (מדיני)

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ג'ראד קושנר, יועצו הבכיר של נשיא ארצות הברית לשעבר וחתנו היהודי של דונלד טראמפ יגיע היום (שני) לישראל יחד עם אשתו, איוונקה טראמפ בטיסת אל על ממיאמי.

סיבת הביקור של השניים בישראל לא ברורה, אולם ניתן להעריך שהיא קשורה לפרסומים בחודש שעבר ב"וול סטריט ג'ורנל" על כך שקרן ההשקעות הפרטית 'Affinity Partners' ששייכת לקושנר, תשקיע מיליוני דולרים של ממשלת סעודיה בחברות הייטק ישראליות. לפי הדיווח, מדובר בהשקעה הסעודית הפומבית הראשונה אי-פעם בישראל.

קושנר ששימש בתקופת נשיאותו של טראמפ כיועץ בכיר בבית הלבן וכאיש משמעותי במיוחד בכל הנוגע להסכמי אברהם שנחתמו בין ישראל לבין איחוד האמירויות, בחריין ומרוקו, שואף לקדם את היחסים בין המדינות.

בין ישראל לסעודיה לא נחתם הסכם כזה עדיין, אך היחסים בין המדינות התקדמו מאד בשנים האחרונות וייתכן שההשקעות של הקרן של קושנר היא חלק מהתשתית להסכם הנורמליזציה בין שתי המדינות.

מאז עזב את הבית הלבן גייס קושנר בשל קשריו הקרובים עם יורש העצר הסעודי והאיש החזק בממלכה כבר שלושה מיליארד דולרים לקרן ההשקעות שלו. על פי הדיווחים קושנר שכנע את הסעודים שכדאי להם להזדרז ולהשקיע בהייטק הישראלי לפני שמדינות אחרות יעשו זאת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר