ישראל דוהרת לבחירות

לקראת דיון הפיזור: אין הסכמות בין הקואליציה והאופוזיציה

ועדת הכנסת תדון בקידום חוק התפזרות הכנסת לקריאה ראשונה • ב'ליכוד' מערימים קשיים באישור תקנות יהודה ושומרון • אם יהיו הסכמות, יתכן שעד שעות הלילה הקטנות הכל יאושר (פוליטי, בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
מתפזרת? מליאת הכנסת (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

הכנסת ה-24 נמצאת בדמדומיה, וגם בימים אלו - המחלוקת בין הקואליציה לאופוזיציה לא נרגעת: מספר שעות קודם פתיחת דיוני היום (שני) במליאת הכנסת, טרם ברור מתי תעלה הצעת החוק להתפזרות הכנסת, ואילו חוקים יהיו בצידה, כחלק מ"חבילת החוקים" האחרונה שניתן להעביר בכנסת קיימת.

יו"ר הקואליציה, ח"כ בועז טופורובסקי, מתקשה להגיע להסכמות עם מרכזי האופוזיציה, ח"כ יריב לוין וח"כ יואב קיש, בשלל נושאים - מכמה מהר תפוזר הכנסת והאם תהיינה הסכמות על כלל החוקים שיעברו.

בעוד שביש עתיד מעוניינים להעביר את תקנות יו"ש, הצעת החוק שנפילתה גרמה לראש הממשלה נפתלי בנט לפרק את הממשלה, כבר עכשיו, זאת כדי להימנע מעיסוק בנושא בחמש השנים הבאות - בליכוד מסרבים כדי לטמון מוקש קואליציוני עתידי ליאיר לפיד, אם יצליח להרכיב ממשלה עם המפלגות הערביות.

בנוסף, בקואליציה מעוניינים לקדם חוקים כגון חוק המכר של שר השיכון זאב אלקין, שיכול להוריד את מחיר הדירה במאות אלפי שקלים, אבל באופוזיציה דורשים בין היתר את ביטול הפרשת ח"כ עמיחי שיקלי מימינה.

בינתיים, הדיון בוועדת הכנסת באישור הצעת חוק התפזרות הכנסת לקריאה ראשונה, שהיה אמור להיפתח ב-11:00, נדחה ל"מועד לא ידוע", בשל אותן מחלוקות בין הקואליציה לאופוזיציה, ובזמן הקרוב צפויים דיונים נוספים בין הצדדים כדי להגיע להסכמות. אם הן תגענה - ייתכן שהכל יאושר עד השעות הקטנות של הלילה, כולל תאריך מוסכם לבחירות ופיזור הכנסת בפועל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר