בשל המתיחות הביטחונית

ניסיונות לפגישה בין יאיר לפיד לעבדאללה מלך ירדן

לשכת ראש הממשלה מנהלת מגעים עם ארמון המלוכה הירדני בניסיון לתאם פגישה בין ראש הממשלה לפיד לבין המלך עבדאללה בניו יורק (פוליטי מדיני)

לפיד ועבדאללה (צילום: בית המלוכה הירדני)

לשכת ראש הממשלה מנהלת מגעים עם ארמון המלוכה הירדני בניסיון לתאם פגישה בין ראש הממשלה יאיר לפיד לבין המלך עבדאללה בניו יורק, אליה נוסעים השניים מחר (שני) כדי להשתתף בעצרת האו"ם.

על פי הדיווחים, בישראל מעונינים בפגישה בניסיון לשפר את התיאום הביטחוני בין ישראל לרשות הפלסטינית בשל גל הפיגועים האחרון בשטחי יהודה ושומרון.

כרגע לא ברור אם הפגישה בכלל תקרה בשל לוח הזמנים הצפוף של השנים ושיקולי הפגישות של לפיד עם ראשי מדינה נוספים.

ראש הממשלה צפוי להיפגש עם נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן. זו תהיה הפגישה הראשונה בין ראש ממשלה ישראלי לבין ארדואן מאז פגישתו עם ראש הממשלה אהוד אולמרט לפני 13 שנה בניסיון להחזיר את היחסים בין המדינות למצב סביר.

כזכור, לפני חודש הכריזו ישראל וטורקיה על נרמול יחסים מלא בין המדינות, זאת לאחר שיחת לפיד עם ארדואן חודש לפני כן. במסגרת ההכרזה, ישראל וטורקיה יחזירו את השגרירים והקונסולים כלליים למדינות, יותר מארבע שנים לאחר ששגריר ישראל בטורקיה איתן נאה גורש ממנה.

השבוע צפוי גם משרד החוץ להודיע על מינויה של אירית ליליאן לשגרירה בטורקיה. במקביל צפויה גם אנקרה להודיע על מינוי שגריר בישראל.

לפיד צפוי להיפגש בשולי העצרת גם עם ראש ממשלת בריטניה אליזבת טראס, ראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטאקיס וכן עם מזכ"ל האו"ם אנתוניו גוטרש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר