הניצחון המהדהד בבחירות

מהלך בזק של נתניהו: הנחה לסיים את המשא ומתן להקמת ממשלה בתוך פחות משבועיים

ראש הממשלה המסתמן מתכנן מהלך בזק להקמת ממשלה בתוך פחות משבועיים, עד מועד השבעת הכנסת • ההצעה של סמוטריץ: לכנס את כל ראשי מפלגות הגוש לכמה ימים של משא ומתן בכפר המכבייה עד להחלטות • תפקידי השרים בממשלה החדשה מתחילים להתבהר, אבל יש גם חילוקי דעות (פוליטיקה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נתניהו בחגיגות הניצחון, אתמול (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

הניצחון הדרמטי לגוש הימין בבחירות: יו"ר הליכוד בנימין נתניהו, ומי שמסתמן לפי תוצאות הבחירות כראש הממשלה הבא של ישראל - בפעם השישית, מעוניין להגיע לסיכומים עם ראשי מפלגות הגוש כבר בשבועיים הקרובים.

לפי הדיווח של מיכאל שמש ב'כאן חדשות', נתניהו העביר היום (רביעי) מסר לראשי הגוש, ולפיו ברצונו להגיע עמם לסיכומים על הממשלה החדשה עד מועד השבעת הכנסת ב-15 לחודש, בעוד שבועיים.

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ הציע היום בשיחות עם ראשי הגוש להקצות שלושה ימים, שבהם כל השותפים ישתתפו בשיחות מחדר לחדר בכפר המכבייה, ובסיומם יגיעו לנשיא כבר עם ממשלה מוכנה. כך לפי הדיווח של יהודה שלזינגר ב'ישראל היום'.

לטענת סמוטריץ', כך בדיווח בישראל היום, אין טעם במשא ומתן ארוך. ויותר מכך - סמוטריץ' סבור שהמסר היוצא לציבור ממשא ומתן מהיר והקמת ממשלה בזריזות הוא משמעותי.

בתוך כך, גם תפקידי השרים מתחילים להתבהר. על פי הפרסום ב'חדשות 12', התיק המיועד עבור יו"ר 'הציונות הדתית' סמוטריץ' הוא תיק האוצר או הביטחון, אותו דרש בעבר. אם סמוטריץ' אכן יקבל את תיק האוצר, במפלגת 'הליכוד' ישמרו את תיק הביטחון לעצםמפ ויטילו את תפקיד השר הבכיר על יואב גלנט, חבר המפלגה. יחד עם זאת, כך על פי הפרסום - נתניהו מעוניין לשמור במפלגתו את שלושת התפקידים הבכירים.

חברו של סמוטריץ' לסיעה, יו"ר 'עוצמה יהודית' איתמר בן גביר צפוי לקבל את מבוקשו - תיק השר לביטחון הפנים, זאת לצד תפקיד שר נוסף שיינתן למספר 2 ברשימתו - יצחק ואסרלוף, שיהפוך בגיל 30 לאחד השרים הצעירים ביותר בישראל.

תפקיד שר החוץ צפוי להישמר בתוך 'הליכוד', וככל הנראה יינתן למי שזכה במקום הראשון בפריימריז - חבר הכנסת יריב לוין, ולא - חבר הכנסת ישראל כץ, מי ששימש כבר בעבר למשך תקופה קצרה בתפקיד.

תפקיד שר השיכון ייתנן ככל הנראה למנהיג 'יהדות התורה', יצחק גלודקנופף. לצד זאת, יצויין כי המשא ומתן הקואליציוני עדיין לא החל, וככל הנראה 'הליכוד' ינסה לשמור כמה שיותר תפקידים לעצמו, זאת אחרי שנה וחצי באופוזיציה.

תוצאות האמת

בינתיים, נכון לשעה 22:57 בערב, כ-89.0% מהקולות נספרו. זו מפת המנדטים המעודכנת לפי הקולות שנספרו:

הליכוד - 32
יש עתיד - 24
הציונות הדתית - 14
המחנה הממלכתי - 12
ש"ס - 11
יהדות התורה - 8
ישראל ביתנו - 5
רע"ם - 5
חד"ש תע"ל - 5
העבודה - 4, 3.55%

לא עוברות את אחוז החסימה:
מרצ - 3.17%
בל"ד - 3.04%
הבית היהודי - 1.16%

תמונת הגושים:
תומכי נתניהו - 65
חד"ש תע"ל - 5
הקואליציה הנוכחית - 50

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר