בלאגן המינויים ב'ליכוד'

המקורבת שלא תמונה, הרוטציה הנוספת והסירוב של מירי רגב לתיק החינוך

נתניהו שוקל רוטציה גם במשרד החוץ, עד למועד הבחירות בארה"ב בתקווה לחילופי הממשל | רגב קיבלה הצעה לתיק החינוך כולל אחריות על טקסים ממשלתיים - וסירבה | מפתיע: נתניהו הודיע לה"כ גלית דיסטל-אטבריאן שהיא לא תמונה לשרה (פוליטי)

(צילום: Miriam Alster/Flash90 - Yonatan Sindel/Flash90 - Olivier Fitoussi/Flash90)

ראש הממשלה המיועד ישב בשבוע האחרון עם חברי הכנסת של מפלגת הליכוד, על מנת לשמוע מהם על הציפיות שלהם לתפקידים בממשלה הבאה, אחרי סיום חלוקת השלל למפלגות השותפות בקואליציה.

בינתיים, כך מפרסם עמית סגל בחדשות 12, נתניהו שוקל לבצע רוטציה גם על תפקיד שר החוץ, אחרי הרוטציה על משרד האוצר בין דרעי לסמוטריץ'.

בשלב השני של הקדנציה, זה אמור להיות רון דרמר, השגריר לשעבר ומקורבו של נתניהו שיקבל את התפקיד. דרמר מסרב לתפקיד אחר מלבד שר החוץ, אך כנראה ימונה רק בעוד שנתיים - אחרי הבחירות לנשיאות ארה"ב, בתקווה שייבחר נשיא אוהד יותר מג'ו ביידן.

בחלק הראשון של הקדנציה, ייתכן והתפקיד יילך לישראל כץ שכבר היה בעבר שר כה בכיר, אך ייתכן ואמיר אוחנה יקבל את התיק היוקרתי.

נתניהו הציע לרגב את תיק החינוך ותקבל בנוסף את ראשות הוועדה לטקסים וסמלים – תפקיד שרגב מילאה בעבר כשרת התרבות והספורט, אחרי שמשרד החינוך פורק לחלקים.

אך רגב מסרבת, וכעת נתניהו תקוע עם אלי כהן המסרב להיות שר חינוך חלקי, ולוטש עיניים למשרד התחבורה - אותה רוצה גם רגב.

עמית סגל מדווח בנוסף על הפתעה גדולה בליכוד, כאשר נתניהו הודיע לחברת הכנסת גלית דיסטל-אטבריאן, כי בניגוד לכל הציפיות, היא לא תמונה לשרה בממשלה.

יצוין כי היא הייתה מגדולי התומכות של נתניהו, ומהבודדות שהצליחו להיבחר עצמאית לכנסת, אחרי שנכנסה לרשימת הליכוד בפעם הראשונה כמשוריינת.

בליכוד מעריכים כי הרקע להחלטה המפתיעה הוא מה שתואר בתקשורת כעימות אלים במהלך הקמפיין, שבעיצומו יועצי נתניהו נעלו את דיסטל-אטבריאן במרפסת של מצודת זאב בתום ויכוח על ניהול מסע הבחירות.

הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל כותב: "רק להבהיר עד כמה זה חריג - בעוד נתניהו הפציר בטלי גוטליב לקבל תפקיד סגנית שר, הרי שלדיסטל-אטבריאן, שקיבלה קולות רבים הרבה יותר וזו לה הכהונה השנייה, אמר נתניהו שישתדל אך אינו מבטיח למנותה לסגנית שר".

מלשכתה של חברת הכנסת דיסטל-אטבריאן נמסר: "אין תגובה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר