ביסמוט תחת אש

סתימת פיות? היוזמה השנויה במחלוקת של הח"כ מהליכוד

חבר הכנסת בעז ביסמוט מהליכוד יוזם חוק חדש לפיו לא יהיה ניתן לפרסם בכלי התקשורת הקלטות של שיחות | החוק החדש מעורר סערה בצל הניסיון להגביל את התקשורת (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, אוליבייה פיטוסי - פלאש 90)

סותם פיות או דואג לפרטיות? חבר הכנסת בעז ביסמוט מהליכוד הגיש היום (ראשון) את הצעת החוק הראשונה שלו, הצעה לפיה לא יהיה ניתן לפרסם בכלי התקשורת הקלטות.

מדובר בצעד שיצר את צעדי העיתונאים, דבר שעורר תמיהה שכן ביסמוט עצמו שימש כעיתונאי ועורך העיתון 'ישראל היום' בטרם הצטרף אל המים הפוליטיים.

ביסמוט כתב: "הגשתי היום תיקון להצעת חוק, בה אני דורש לקבוע כי גם מעשה של פרסום הקלטה של אדם ברבים יהווה עבירה פלילית.

בעידן הטכנולוגי בו אנו חיים, כל אדם יכול להקליט שיחה בעלת תוכן רגיש ולפרסם אותה ברבים. התיקון לחוק יבטיח שפרסום הקלטה שכזו תחשב לפגיעה חמורה בפרטיות."

אל הצעת החוק הצטרפו גם שר הכלכלה ניר ברקת, שר התקשורת שלמה קרעי, שר המדע אופיר אקוניס, וחבר הכנסת שלום דנינו.

בתגובה, אנשי תקשורת רבים התרעמו. כך למשל הגיב איש עיתון 'הארץ': "מעניין שעוד לפני העידן הטכנולוגי בו אנו חיים אבטליון כבר הזהיר ״חכמים, הזהרו בדבריכם, שמא תחובו חובת גלות ותגלו למקום מים הרעים, וישתו התלמידים הבאים אחריכם וימותו, ונמצא שם שמים מתחלל״. בקיצור, האחריות לחילול השם הוא על הדובר להיזהר, לא על העיתונאי שמשרת את הציבור בפרסום הדברים."

גם העיתונאי רועי ינובסקי כתב בסקזם: "שלום אדוני, הוקלטת עוקץ קשישה ומאיים עליה שתשבור לה את עצמות. תוכל לאשר לנו להשתמש בהקלטה?"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר