בתמיכת 62 חברי כנסת

מתחילים לשלוט: חוק דרעי 2, חוק החמץ וחוק פסקת ההתגברות עברו בקריאה טרומית

הכנסת אישרה בשעה זו בקריאה טרומית את חוק דרעי 2 - חוק שימנע מבג"ץ להתערב במינוי שרים | לאחר אישור חוק דרעי, המליאה אישרה את חוק פסקת ההתגברות | לפיד באופן חריג החל לזעוק ממקומו במליאה | לאחר דיון שעורר סערה: חוק החמץ של גפני עבר גם בקריאה טרומית (חדשות, פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
מליאת הכנסת, כעת (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

חוק דרעי השני - החוק שימנע מבג"ץ להתערב במינוי שרים ובכך ח"כ אריה דרעי יוכל לשוב לשולחן הממשלה, עבר בשעה זו (רביעי) במליאת הכנסת בקריאה טרומית.

62 חברי כנסת תמכו בהצעת החוק שיחזיר את דרעי לשולחן הממשלה כאמור, ו-53 הצביעו נגד החוק, הצעת החוק תעבור לועדת הכנסת כדי להמשיך בדיונים, ח"כ אריה דרעי לא השתתף בהצבעה.

לאחר מכן נערכו דיונים ונאום של ח"כ רוטמן וחוק פסקת ההתגברות עלה לקריאה טרומית ואושר באותו רוב כמו חוק דרעי. כעת נמשכים הדיונים על חוק מח"ש - של בכיר הפרקליטות לשעבר ח"כ משה סעדה.

צפו בהצבעה (ערוץ כנסת)

עוד חוק שעבר היום בקריאה טרומית, הוא חוק החמץ של חבר הכנסת משה גפני, שגם הוא עורר בשבוע האחרון לסערה רבה.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד, החל לצעוק ממקומו קריאות ביניים בזעם, והחל לצעוק לעברו של שר המשפטים: "כל האחריות על מה שקורה פה היא עליך. אתה ראש הממשלה האמיתי".

שר המשפטים לשעבר ח"כ גדעון סער תקף את הצעת החוק ואמר: "החוק אומר - ראס בן ענו דרעי יהיה שר. זאת דוגמה קיצונית לשימוש לרעה בסמכות מטעמים פוליטיים צרים ומאינטרסים אישיים, אין דבר חמור מזה. רוב ענק בציבור מתנגד לחוק הזה - תתביישו. מטרת החוק - ליצור שטח הפקר בתחום המינויים. תכליתו לבוא ולומר שבתחום הזה אין שלטון חוק, ואין כל ביקורת שיפוטית, לא משנה כיצד תפעל הממשלה. לפי ההצעה גם אם תפעל הממשלה בחוסר סמכות מוחלט, כלומר פועלת בניגוד לחוק בעת המינוי - בית המשפט לא יוכל להתערב במינוי".

עוד תקף השר סער: "לא רק שהדבר הזה לא ראוי להתקרא חוק יסוד הוא לא ראוי להיקרא חוק בכלל. הוא נוגד באופן קיצוני את שלטון החוק. מטרתו לייצר ואקום שיפוטי מוחלט. חוק נועד לקבוע כללים והחוק הזה מבקש מהממשלה לקבוע כי לא יהיו כללים. היא תוכל לעשות בתחום המינויים ככל העולה על רוחה מבלי שיהיה מי שיפקח על מעשיה. הצעת החוק הזאת היא דוגמה קיצונית ל"שימוש לרעה בסמכות המכוננת". לכנסת סמכות היסטורית לשמש גם כרשות מכוננת ולעצב את חוקתה של מדינת ישראל אבל מה שנעשה פה זה שימוש נפשע בסמכות כל כך חשובה על מנת לפתור בעיה אישית של אדם מסוים שבית המשפט קבע שלא יכול לשמש כשר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר