"לקיים הידברות"

120 פרופסורים בעד רפורמה במערכת המשפט: "הסיגה גבול"

חיזוק לרפורמה המשפטית: 120 פרופסורים מכלל האוניברסיטאות יוצאים בעצומה בעד רפורמה במערכת המשפט "אסור לפגוע בתהליך החיוני של תיקון מערכת המשפט, שבשנים האחרונות הסיגה באופן מופרז מאוד את גבול הרשויות האחרות" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
פרופסור ישראל אומן (צילום: יוסי אלוני/פלאש90)

120 פרופסורים, בניהם אנשי אקדמיה בכירים, יוצאים בעצומת תמיכה ברפורמה המשפטית שאותה מקדמים שר המשפטים יריב לוין ויו"ר וועדת חוקה ח"כ שמחה רוטמן.

בין החותמים ניתן לראות את חתן פרס ישראל פרופסור ישראל אומן, רקטור אונ' בר אילן פרופ' אמנון אלבק, רקטור אונ' בר אילן לשעבר פרופ' יוסי ישורון, פרופ' עמוס אלטשולר חבר המועצה להשכלה גבוהה לשעבר, פיזיקאים, מתמטיקאים ופרופ' למדעי המחשב רבים ממכון ויצמן ומן הטכניון, חוקרים ובכירים מאונ' חיפה, מאונ' בר אילן, האונ' העברית, אונ' ת"א, אונ' בן גוריון ועוד פרופסורים נוספים.

בעצומה עליה חתמו הבכירים נכתב בין היתר"רפורמה מקיפה במערכת המשפט היא חיונית עקב המהפכה החוקתית שהוביל פרופ' אהרן ברק אשר הפרה את האיזון בין הרשויות בישראל". לדברי החותמים, "הפרת האיזון בין הרשויות והעצמת כוחו של בית המשפט נעשו באמצעות כלים מגוונים: ביקורת שיפוטית על חקיקה ראשית ובפרט הרחבתה אף לחוקי יסוד, הרחבה של זכות העמידה, הרחבה של דוקטרינת השפיטות, הרחבת השימוש בעילת הסבירות, שימוש בפרשנות תכליתית אובייקטיבית, והעצמה מרובה של סמכויות היועמ"שים. כל אלו הצטברו לכלל הפרה יתירה של האיזון האמור".

עוד נכתב בעצומה כי "הליכי החקיקה בישראל נותנים מרחב גדול לדיון, לדיוק ולשכנוע. המקום המתבקש לדיון בפרטי הרפורמה הוא כנסת ישראל ויש לקיים בה דיונים ענייניים בין תומכי הרפורמה ומתנגדיה כמקובל".

בסיום העוצמה מציינים הפרופסורים כי יש לבצע את הרפורמה מתוך הידברות אך לא לפגוע בהליך "ככל שניתן, טוב לקיים הידברות ולחתור להסכמות רחבות אך אסור לפגוע בתהליך החיוני של תיקון מערכת המשפט, שבשנים האחרונות הסיגה באופן מופרז מאוד את גבול הרשויות האחרות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר