ריכוך הרפורמה המשפטית

סוער בסיעת הליכוד; דוד ביטן: "זו פעם אחרונה שלא מתייעצים איתנו"

הפשרות ברפורמה: ישיבת הליכוד שהתכנסה לפני שעה קלה בכנסת, על מנת לדון במתווה הפשרה - עוררה אמוציות רבות בקרב חברי הכנסת - בעד ונגד | אלו הדיווחים מהישיבה הסגורה (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ישיבת סיעת הליכוד | ארכיון (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

לאחר הודעת ראשי הקואליציה על ריכוך הרפורמה המשפטית, התכנסו היום (שני) חברי סיעת הליכוד בראשות ראש הממשלה ח"כ בנימין נתניהו, כדי לדון במתווה החדש.

בפתח ישיבת הסיעה נלקחו המכשירים הניידים, זאת כלקח מהעבר שהשיחות הפנימיות בישיבות הסיעה דלפו במלואן לערוצי התקשורת השונים.

שר המשפטים יריב לוין, מי שהוביל את הרפורמה, פתח את ישיבת הסיעה והסביר על הריכוך ברפורמה ועל כך שהוא וראש הממשלה נתניהו ממליצים לחברי הסיעה לתמוך כאיש אחד בשינויים המוצעים.

חבר הכנסת ביטן, שנחשב אופוזיציה במפלגה וקרא בשבועות האחרונים מספר פעמים להגיע לפשרה, הבהיר בישיבת הסיעה, כי הוא תומך בריכוך הרפורמה, אך הוא דורש, כי יתייעצו עם חברי הסיעה בכל דבר הנוגע לרפורמה, אחרת הוא לא יתמוך ברפורמה כלל.

אל דברי ביטן, הצטרף גם שר החקלאות אבי דיכטר, שתהה בזמן שהוקצב לו (כל חבר כנסת הוקצבו כשלוש דקות להציג את עמדתו. י"ג) מדוע הרפורמה נוגעת בשליטה בשלוש הרשויות והסביר כי צריך להיות יותר ממוקדים.

מנגד חברי כנסת רבים, כדוגמת: מאי גולן, חנוך מליבצקי, משה סעדה, דני דנון וטלי גוטליב, זעמו על הצעת הפשרה שהושגה ואמרו: בשביל זה אנחנו סופגים כל כך הרבה בשבועות האחרונים - בשביל שנתפשר? אז בשביל מה ישבנו שעות רבות בוועדה והתבזנו?

שר המשפטים שרק לאחרונה קם מ'השבעה' על פטירת אביו, ניסה להסביר לחברי הליכוד הזועמים, כי מטרת הרפורמה היא לא להשתלט על בית המשפט העליון, אלא רק באים לעשות גיוון שהיה חסר בשנים האחרונות.

ראש הממשלה ושר המשפטים כאמור ביקשו מכלל חברי הסיעה לתמוך בהצעת הריכוך - כולם ביחד, כדי שלא יצא מצב שחברי כנסת מנצלים את המצב לצרכי פריימריז.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר