כינוס היסטורי

רבני ב"ב במסר נחרץ: "די להפליית בני התורה הספרדים"

בביקור שערכו חברי רשימת ש"ס בבני ברק ערב הכינוס ההיסטורי בראשות מרנן ורבנן חברי מועצת חכמי התורה שליט"א - בבתיהם של רבני שכונות וקהילות חשובות בבני ברק השמיעו הרבנים דברים כדורבנות: "לא ניתן להמשיך במצב שבו מתעלמים מפריחתו המטאורית של הקהילות, הכוללים והישיבות הספרדיות בבני ברק - עלינו לפעול עכשיו במלוא המרץ כדי לקבל את חמש שנות השובע המגיעות לנו ביושר" (חרדים, פוליטי).

חברי ש"ס בבני ברק (צילום: באדיבות המצלם)

חברי רשימת ש"ס בבני ברק בראשות הרב אוריאל בוסו שעלו בימים האחרונים להזמין את רבני שכונות העיר וקהילות בני התורה הספרדים בעיר בני ברק לכינוס היסטורי ענק שתקיים הרשימה בקרוב, בראשות חברי מועצת גדולי וחכמי התורה, במטרה להתלכד ולהביא להצלחת המערכה הקריטית. בביקורם, שמעו חברי הרשימה העתידיים, שנבחרו בקפידה כנציגי הציבור והינם בעלי חזון ומעש מוכחים, דברים נחרצים וחריגים בעוצמתם מפיהם של רבני שכונות העיר בני ברק.

המסר העיקרי שעליו עמדו הרבנים באופן מוחלט היה, כי על רשימת ש"ס המקומית להגיע במערכה הנוכחית, שהינה קריטית לשינוי הנחוץ ביותר למול עשרות שנות קיפוח, להצלחה מרבית, שלא תפחת מהכנסת כלל חברי הרשימה למועצת העיר, במטרה למנף את פריחתו של עולם הישיבות, הכוללים והקהילות הספרדיות בעיר, שרשמו במשך עשרות השנים האחרונות פריחה חסרת תקדים ועל כן חובה קדושה היא לפעול בכל הכוח להצלחת הרשימה שתעניק לעולם התורה הספרדי את המגיע לו בזכות וביושר ולא כפי שהיה עד כה, בפירורי תקציבים שניתנו אף הם כעניים בפתח.

הגאון הגדול רבי שבתי לוי שליט"א רבה של שכונת רמת אהרן וראש בית המדרש הליכות משה הדגיש כי על "סיעת ש"ס להיות הרשימה הגדולה והמשמעותית ביותר במועצה, לאחר שבני התורה הספרדים לא קיבלו משך שנים את המגיע להם. זהו קרב שיסתיים רק בניצחון סוחף כשש"ס תציג הישג כשבידה הסיעה בעלת הנציגות המשמעותית והגדולה ביותר במועצת העיר".

גדול מזכי הרבים, הגאון הגדול רבי יגאל כהן שליט"א, ראש מוסדות יביע אומר, ציין כי "זו הזדמנות לתיקון לחמש השנים הקרובות. ואני קורא לציבור, כבר לפני הבחירות עצמן שבהן על כל אחד לעשות כל מאמץ להגדיל את כוחה של הרשימה, אך כבר עכשיו על כל אחד ואחד לגייס את כל מכריו ומשפחתו להצבעה לטובת רשימת ש"ס, משום שמדובר במערכה שמשפיעה ומתפרשת על פני חמש שנים".

הגאון הגדול רבי משה חזקיהו שליט"א רבה של קרית הרצוג ראש מוסדות אוהלי אברהם ציין, כי לאור הקיפוח הרב שחשו אותו בני התורה הספרדים, "עלינו לפעול עכשיו במלוא המרץ כדי לקבל את חמש שנות השובע המגיעות לנו ביושר, למען בני התורה ועולם התורה הגדול שקיים בבני ברק".

בביקור במעונו של הגאון הגדול רבי פנחס קורח שליט"א גאב"ד שערי הלכה, אמר הגר"פ, כי "בחירות ארציות הן לתקופה קצובה, הממשלה יכולה ליפול. אבל כעת, כשמדובר על חמש שנים תמימות של עשייה שתלויה בנו, בוודאי שעל כל אחד לפעול בקרב מכריו ולהביא לחיזוק רשימת ש"ס למועצת העיר".

דברים דומים נשמעו מפי הגאון הגדול רבי אברהם זכותא שליט"א רב שכונת מתחם הסופרים אילת השחר ורב בני הישיבות המרכזי פרדס כץ, שאמר כי "על רשימת ש"ס להיות הסיעה הגדולה והחזקה במועצת העיר. אסור לאף אחד לשכוח שחמש שנות ההכרעה על עתיד עולם התורה הספרדי בבני ברק - בידנו. יום לאחר הבחירות, כבר לא נוכל לתקן זאת. זהו מעוות לא יוכל לתקון וחסרון אשר לא יכול להימנות".

הגאון הגדול רבי רפאל אלקריף שליט"א מרא דאתרא קהילת נתיבות חיים אמר כי "פריחת עולם התורה הספרדי בבני ברק גלויה לעין כל. מגיע לנו ביושר ובזכות לקבל את הראוי לנו, בלי להיות תלויים בטובות של איש. אם כל אחד יגייס כבר מעכשיו את כל מכריו ובני משפחתו, לא ניאלץ לְבַכּוֹת בשנים הבאות על קיפוח והדרה מתקציבים וממבנים קהילתיים חשובים לכל הקהילות החשובות בעיר".

כאמור, בימים אלה נסגרים הפרטים האחרונים לקיומו של הכינוס ההיסטורי בראשות חברי מועצת חכמי התורה ובהשתתפותם של גדולי וחשובי הרבנים בעיר בני ברק, במטרה להביא לליכוד השורות סביב המאמץ החשוב להביא להצלחת רשימת ש"ס בבחירות המקומיות הקרובות.

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות