ראש הממשלה: "לא נחזור לקווי 67"

נתניהו נאם בפני השדולה הפרו ישראלית, פעילי שמאל סולקו

יום אחרי נאומו של הנשיא ברק אובמה, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נאם בפני ועידת השדולה הפרו-ישראלית, איפא"ק, וסחט תשואות מהקהל כשהבהיר: ישראל לא תחזור לקווי 67 ● במהלך הנאום, התפרצו לאולם פעילי שמאל שניסו להפריע לנאומו של ראש הממשלה. היום: נתניהו ינאם בפני הקונגרס (ארץ)

איטל קציר | כיכר השבת |
בנימין נתניהו (פלאש 90)

אחרי העימות עם נשיא ארה"ב אובמה, נאם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בפני ועידת השדולה הפרו-ישראלית בארה"ב, איפא"ק, וסחט תשואות כשהבהיר שישראל לא תשוב לקווי 1967.

נתניהו הבהיר שוב כי "ביטחונה של ישראל מוכרח להישמר, ועל כן לא תוכל לשוב לקווי 67".

על תהליך השלום אמר נתניהו כי ישראל חפצה בו, אולם הפלסטינים הם סרבני השלום והם אלה שמסרבים לסיים את הסכסוך.

במהלך הנאום, התפרצו לאולם פעילי שמאל שניסו להפריע לנאומו של ראש הממשלה. "נראה לכם שהם יכולים כך להפגין בעזה?", אמר נתניהו לקהל בחיוך. "איזו דרך לזכות בתשומת לב".

נתניהו עסק גם ביחסים בין ארה"ב לישראל ואמר כי הן "עומדות זו לצד זו ונלחמות נגד אויבים המשותפים לשתיהן". הוא הסביר כי תמיכת ארה"ב בישראל מאחדת את השורות.

ראש הממשלה הודה לאובמה ולממשל האמריקאי על תמיכתו בישראל. "אני רוצה להודות לכולכם על ההעזרה שהוענקה למערכת "כיפת ברזל", תודה לך ארה"ב".

לפני יומיים נאם בוועידה נשיא ארה"ב, ברק אובמה.

"ההתייחסות שלי לגבולות 67´, עם החלפת שטחים, קיבלה הרבה תשומת לב. אז היות ונאמרו כמה דברים לא מדויקים, הרשו לי להסביר: משמעות הדברים היא שהצדדים עצמם ינהלו מו"מ על גבול שהוא שונה מאשר ה-4 ביוני 1967. זוהי המשמעות של חילופי שטחים", אמר אובמה.

"אם יש מחלוקת היא לא מבוססת על משהו מהותי. מה שאמרתי ביום חמישי באופן פומבי, הם דברים שנאמרו זמן רב באופן פרטי. עשיתי את זה כי אי אפשר כבר לחכות. העולם זז מהר מידי", הסביר הנשיא את התקרית המאוד לא דיפלומטית עם נתניהו.

כצפוי, אובמה ניסה לדבר שוב ושוב על מחוייבותה של ארה"ב להגן על ישראל. "ביום שישי פגשתי את ראש הממשלה והדגשנו שוב את האמת הבסיסית שהייתה נכונה בקשר ביננו, שגם אם יש ביננו חילוקי דעות, הקשר ביננו לבין ישראל בלתי ניתן לערעור, המחוייבות שלנו לישראל נעוצה בברזל ואי אפשר לשנות אותה".

אובמה המשיך: "הכרנו במדינת ישראל דקות אחרי הכרזת העצמאות שלה ויש לנו מחויבות לכך שהיא תשרוד כמדינת הלאום החזקה של העם היהודי.

"בגלל שאנחנו מבינים את האתגרים של ישראל, הממשל שלי ואני הפכנו את הביטחון של ישראל לנושא רם מעלה בסדר העדיפויות שלנו. לכן הגברנו את שיתוף הפעולה של הצבאות שלנו לרמה חסרת תקדים. לכן אנו נותנים לבעלי הברית שלנו בישראל את כל הטכנולוגיות המתקדמות שיש לנו. זו הסיבה שלמרות תקופה כלכלית בעייתית, הגברנו את סיוע החוץ שלנו לישראל לרמת שיא וזה כמובן כולל את התוספת למערכת ´כיפת ברזל´. אל תטעו נא, אנחנו נשמר את היתרון הצבאי הישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר