שלי יחימוביץ' לנתניהו: בוא לבחירות בנובמבר

"אני קוראת לך ביבי, בוא לבחירות ב-27 בנובמבר השנה", כך קראה הבוקר יו"ר האופוזיציה, ח"כ שלי יחימוביץ' לראש הממשלה בנימין נתניהו. במסיבת עיתונאים מיוחדת שכינסה בכנסת בעקבות פרישת קדימה מממשלת נתניהו, תקפה יחימוביץ' את קדימה ואת ראש הממשלה והסבירה את עמדתה בסוגיית השוויון בנטל

חזקי שטרן | כיכר השבת |
בנימין נתניהו (צילום: פלאש 90)

"אני קוראת לך ביבי, בוא לבחירות ב-27 בנובמבר השנה", כך קראה הבוקר (רביעי) יו"ר האופוזיציה, ח"כ שלי יחימוביץ' לראש הממשלה בנימין נתניהו.

במסיבת עיתונאים מיוחדת שכינסה בכנסת בעקבות פרישת קדימה מממשלת נתניהו, תקפה יחימוביץ' בחריפות את ראש הממשלה וקראה לו לקבוע בחירות בהקדם.

"אנחנו בסופו של קרקס פוליטי קשה במיוחד שנמשך, לצערי, יותר מחודשיים", אמרה יחימוביץ', "קרקסים יש בהם אלמנט בידורי, אבל לא היה שום דבר משעשע בקרקס המתמשך הזה. היה בזה רק בוז וקלון למערכת הפוליטית. היינו עדים לשבירת כל שיא באופורטוניזם".

"היינו עדים לספינים, תרגילים פוליטיים, חבירה פוליטית שראשיתה בחטא וסופה בחטא", המשיכה יו"ר העבודה. "הסיטואציה הזו שעלולה להיות פתטית עד כדי שעשוע היא מסוכנת מאוד, כי היא מסכנת את הדמוקרטיה הישראלית והיא גורמת לציבור לאבד את האמון במערכת הפוליטית. מה חושב הציבור כשהוא רואה את ערימת התרגילים חסרי התקדים?", תהתה יחימוביץ'.

יחימוביץ' פנתה לדבר על ראש הממשלה נתניהו ואמרה: "לרה"מ יש חזון, לחזון הזה קוראים בנימין נתניהו, ובזה מתרכזים כל מעשיו. אחרי שהיינו עדים להבניה מגוחכת של אותו ביבי קינג, לכאורה, אנחנו מסתכלים על מעשיו בימים האחרונים - בפועל, אנחנו רואים הישרדות בכל מחיר. היעדר חזון מוחלט, היעדר דרך. לא דרך חברתית-כלכלית, לא דרך מדינית ולא דרך אזרחית".

"אין יותר יעדים לממשלה הזו, היעדים הם רק יעדי הישרדות. למדינת ישראל מגיע יותר מזה", אמרה שלי יחימוביץ', "אנו עדים לספינים שכל תפקידם לא לדאוג לאזרחי המדינה אלא לאזרח נתניהו. איך אפשר לסמוך על ראש ממשלה כזה שחי ממבזק למבזק, מספין לספין, שמשנה את דעתו בכל כמה שעות? מגיע לנו יותר מזה".

"זו תקופה של דמדומים פוליטיים - זה מסכן את המערכת הפוליטית כולה. הפארסה הזו עלתה לנו ביוקר ואסור שהיא תמשך. לפני מספר שבועות היינו אמורים להתניע מערכת בחירות והיום להיות 7 שבועות לפני בחירות", הוסיפה.

יחימוביץ' פנתה לראש הממשלה ואמרה: "אני פונה אליך רה"מ ואומרת - ביבי בוא לבחירות, זה הדבר הצודק, זה הדבר הנכון והראוי שמגיע למדינת ישראל וזה היה צריך להתרחש לפני חודשיים. בוא לבחירות על הנושאים שמעסיקים את החברה הישראלית, על הסוגיות הערכיות שהציבור צריך להכריע עליהם בצורה נקייה ולא בצורת הדילים המכוערת של החודשים האחרונים".

"גררת אותנו לתקופה בזויה. אתה יודע שאין לך הכרעה בשום נושא ועניין. התקציב שאתה מתכנן מוביל את החברה הישראלית למקומות שאסור לנו להיות בהם - בהם מעמד הביניים נשחק, החלש נותר מאחור והחזק מתעשר עוד ועוד על חשבון החברה הישראלית, וזאת בשיתוף פעולה מלא של ראש הממשלה", תקפה.

"יש לנו תאריך הגיוני. הגענו למסקנה שהתאריך הנכון ביותר הוא ה-27 בנובמבר השנה. אני קוראת לך ביבי, בוא לבחירות", קראה יחימוביץ'.

לדברי שלי יחימוביץ', "שלושה דברים ודאיים אנו יודעים ברגע זה: קדימה אינה קיימת יותר, הבחירות יוקדמו, המאבק על ההנהגה הוא בין מפלגת העבודה בראשותי למפלגת הליכוד בראשות נתניהו. זה מאבק בין ספינים לפוליטיקה שהיא כלי למימוש ערכים ואידיאולוגיה".

בדבריה, התייחסה יחימוביץ' לנושא השוויון בנטל ואמרה: "אני היחידה שלא עשתה פוליטיקה על חוק טל. זה נורא קל לעשות על זה פוליטיקה, במיוחד כלפי הציבור שלי. כל כך קל להתלהם ולגזור קופון פוליטי ובחרתי במודע שלא לעשות את זה, גם לא בעשר השנים האחרונות. לי יש מטרה אחרת, לכונן אתוס משותף".

בדבריה, הציעה גם פתרון, ואמרה: "אפשר לגייס הרבה יותר בני 18 כאן ועכשיו, לא בני 22 ו-23 ולא-26 כמו במתווה נתניהו שעלותם לצבא גדולה מאוד והם מהווים נטל על הצבא. לו אני ראש ממשלה, היו מתגייסים עכשיו יותר בני 18 חרדים יותר מכל מתווה שקיים, בלי שנאה ומדון, בהסכמות כחלק מהסכם כולל של שילוב החרדים בחברה הישראלית ובראש ובראשונה בשוק העבודה, משלמי מסים ונושאים בנטל העבודה הפרנסה. אני מתחייבת לא להתלהם, לא לגזור קופון ולא להצטלם בהפגנות".

יחימוביץ' הוסיפה כי החליטו להתנגד להצעת החוק של ישראל ביתנו: "החלטנו פה אחד להצביע נגדה. מדובר בהצעה מבית מדרשו של האיש שרוצה להבעיר לא רק את המזרח התיכון, אלא גם את מדינת ישראל. הצעת החוק לא תעבור, והוא יודע את זה. אנחנו לא מתכוונים לשתף פעולה עם ספין מכוער וגזעני. לא נשתף פעולה עם חוק של אדם שנוגד את ערכי מפלגת העבודה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות