הפרעות קשב וריכוז? האזינו היטב למגילה

גם זו סגולה: רבי נחמן מברסלב מסביר כי מי שקורא את המגילה בכוונה, מתבטלים ממנו כל המחשבות הרעות. על סגולות החג, חלק ראשון

הרב חיים פוקס | כיכר השבת |
אילוסטרציה (פלאש 90)

כוחה של מגילת אסתר שכתובה על קלף הנקראת בפורים, עצום.

לבד מן הזכות של המצווה לשמוע את ברכות המגילה ואת המגילה עצמה, יש בה כח שמכיל בתוכו סגולות עצומות המסוגלות להשפיע על האדם שפע לכל השנה וכל חייו.

נמצא בדברי האחרונים המקובלים שמתוך מגילת אסתר, נשפע שפע אורות גדול מאת הקב"ה שפע מאורם של מרדכי ואסתר. שפע הנמשך עלינו בזמן הזה ממשיך להצליחנו ולחזקינו עד פורים הבא.

לכן יש המכוונים לקבל השפע הזה לפני שמיעת הברכות (כמובן לא בזמן הברכה ולא לאחריה) שיצליח אותנו בשנה הבעל"ט בכל קושי וצרה.

יש שהקפידו לכוון רק על בעיה אחת, על בקשת ברכה אחת. אך יש שתהו: האם אנו יכולים לומר שהברכה שבורא עולם מצומצמת חס וחלילה? האם הוא יכול לעזור לנו רק בבעיה אחת?, לכן כל אחד ינהג כרצונו וכפי אמונתו ובטחונו הקדוש ברוך הוא.

כדי להבין עד כמה ערכה של מגילת אסתר גבוה, הסביר הרב פינקוס שקריאת מגילה חזקה פי שבע מתפילת נעילה של יום הכיפורים.

נסו לדמיין עצמכם רגע לפני החזרת ספר התורה להיכל, כאשר אתם מתחננים בדמעות שליש, רגע לפני ששערי שמים ינעלו.

ולאחר הדברים האלה, נבין את החשיבות בלשמוע את קריאת המגילה מתחילתה ועד סופה, ולהזהיר את הקטנים שלא ירעישו בזמן הקריאה.

ולכך, ישנם רבים שלא מרעישים בהזכרת המן אלא כותבים שמו ושם עמלק ומוחים אותו במים ומטיחים המים ברצפה ואומרים מחה תמחה את זכר עמלק וכו'.

עוד סגולה המיוחדת לפורים ולמגילת אסתר, עוסקת בדרך לבטל דמיונות, מחשבות והרהורים רעים: רבי נחמן הסביר שמי שקורא את המגילה בכוונה, מתבטלים ממנו כל הפחדים כל הדמיונות וכל המחשבות הרעות.

הסיבה: משום שכל המגילה עוסקת בביטול מחשבתו הרעה של המן הרשע וכל יועציו.

לכן אומר רבי נחמן מברסלב, באמצעות מגילת אסתר אפשר לבקש שתסור כל מחשבה רעה והרהור רע. כדאי מאוד לנסות סגולה מיוחדת זאת על ילדים עם מחשבות טורדניות, או ילדים עם בעיות קשב וריכוז וכמובן ילדים ומבוגרים הסובלים מפחדים וחרדות.

אם נדייק מדבריו של רבי נחמן, ישנה אפשרות לקרוא אות המגילה לאו דוקא בפורים למימוש סגולה זו אך כמובן שביום קדוש זה תשפיע הסגולה יותר מביום רגיל.

ושנזכה להפטר מכל ה"המנים" שלנו בזמננו אנו, כולל ההמן הפרטי שיש לכל אחד ואחד מאיתנו, אמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר