"ציר המוות": הסדרי התנועה החדשים ברחוב ז'בוטינסקי בפתח תקווה

לאחר ההחלטה של ראש עיריית פ"ת על סגירת "ציר המוות" ברחוב ז'בוטינסקי שגבה את חייהם של 21 בני אדם, הוחלט כי האוטובוסים ייסעו בנתיב הימני של הכביש במקביל לתחנות (רכב)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
ציר המוות (צילום: דוברות הצלה גוש דן)

אחרי שראש עיריית פתח תקווה, איציק ברוורמן, הורה לסגור את "ציר המוות" - נתיב התחבורה הציבורית ברחוב ז'בוטינסקי בפתח תקווה, הוחלט על סדרי התנועה החדשים שיחלו מרגע סגירת הנתיב ועד לנקיטת צעדים ממשיים של משרד התחבורה לפתרון הסכנה.

על פי החלטה שהתקבלה בישיבה שהתקיימה בלשכת ראש העיר, בהשתתפות ראשי המשטרה בפיקודו של מפקד תחנת פתח תקווה, סגן-ניצב טל פיקרביץ ונציגי משרד התחבורה, בימים הקרובים יחלו העבודות להעברת תחנות האוטובוסים לצדי הכביש ובכך האוטובוסים ייסעו בנתיב הימני.

זמן קצר לאחר מכן יחלו הפעולות לטיפול בציר הקיים בניסיון להביא פתרון יעיל שימנע את המשך הפגיעה בהולכי הרגל, לאחר שעד כה נהרגו בציר 21 בני אדם.

ממלא-מקום ראש עיריית פ"ת, אוריאל בוסו, אמר ל"כיכר השבת" כי ההחלטה התקבלה בניגוד לדעת משרד התחבורה: "גם בניגוד לדעתם של הצוות המקצועי במשרד התחבורה, ראש העיר קיבל את ההחלטה המתבקשת והנכונה וכמי שאנו אמונים על בטחון תושבי העיר, אין מנוס היה מלבצע את הפעולה הזאת באופן מיידי".

מדוע היה צריך לחכות לכל-כך הרבה מקרי מוות, בשביל לסגור את הציר? שאלנו.

"גם עכשיו אין תשובה חד משמעית שסגירת הציר לא תגרום לתאונות בציר הראשי - כנגד סגירת 'ציר המוות', אבל לאור רצף המקרים, אי סגירת הציר הרבה יותר מסוכנת. נמשיך הלאה לחפש רעיונות בטיחותיים שיתנו מענה הולם", משיב בוסו.

ראש העיר איציק ברוורמן אמר כי "תושבי פתח תקווה ואורחי העיר סיימו לשלם בחייהם על המחדל הבלתי נתפס הזה, ועד שמשרד התחבורה לא יספק מענה אמיתי שיבטיח את בטיחותם של הולכי הרגל תושבי העיר, לא אאשר את פתיחת הציר לתנועת אוטובוסים".

מסלול התחבורה הציבורית בציר ז'בוטינסקי הוקם בהשקעה של מיליוני שקלים במטרה להעניק עדיפות לתחבורה ציבורית ולהקל על עומסי התנועה, אולם מנתוני עמותת "אור ירוק", גבה מאז השקתו 21 הרוגים ו-51 פצועים ב-38 תאונות, רובן תאונות בין אוטובוסים להולכי רגל.

נתיב התחבורה הציבורית הממוקם בחלקו במרכז הכביש, ובחלקים אחרים בצידי הכביש, מבלבל את הולכי הרגל ומקשה על חציית הכביש.

בשבוע שעבר נהרג הקורבן ה-21 בכביש שכאמור זכה לכינוי "ציר המוות", הרה"ח רבי אלכסנדר זלפריינד ז"ל, תושב פתח תקווה ששימש כמשגיח כשרות, לאחר שנפגע מאוטובוס בעת שחצה את רחוב ז'בוטינסקי בפתח-תקווה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר