מגרדים מהעצים: צוות זק"א במקסיקו

אחרי טיסה ארוכה למקסיקו, הגיע צוות מתנדבי זק"א מישראל, לאתר בו אירע אסון ההתרסקות של מסוק בני משפחת סאבא. תמונות (חרדים)

יוסי וייס | כיכר השבת |

המיליארד משה סאבא ז"ל, שנספה ביום ראשון בלילה עם בני משפחתו, היה אחד מגדולי התורמים לארגון זק"א. היום פורעים מתנדבי הארגון את החוב, כשהם גומלים חסד של אמת עם הנדיב הנפטר, ושוקדים באתר ההתרסקות של המסוק אחר כל פיסה נוספת הצריכה להגיע לקבורה.

כזכור, מיד עם היוודע אסון התרסקות המסוק במכסיקו, יצאו מתנדבי היחידה החדשה של זק"א במכסיקו לאתר ההתרסקות, שם, במשך שעות רבות בקור העז ששרר במקום, הם סרקו ברדיוס גדול מאד בשטח המיוער אחר גופות הנספים.

כך נאספה גופה אחר גופה, אותרה ונלקחה לנקודת הריכוז ומשם למכון הפתולוגי המקומי.

גופות הנספים שחולצו משרידי המסוק שעלה באש, נראו קשות מאוד לזיהוי, בשל המצבן לאחר ההתרסקות והשריפה, אבל לאחר כמה שעות של עבודה, נקבע הזיהוי המוחלט, זיהוי מקצועי וזיהוי הלכתי. שקיבל את אישורו של המרא דאתרא של מכסיקו הרב שלמה טאוויל שליט"א.

בעקבות כך, הורה מרן הגר"ע יוסף שליט"א, הורה לקיים את ההלוויה באותו יום, יום שני. כאשר השרידים והממצאים שימצאו בהמשך, יובאו לקבורה לאחר מכן.

למחרת, ביום שלישי, אישרו גורמי הבטחון של מכסיקו, את פתיחת זירת נפילת המסוק, לפעילות סריקה איתור ואיסוף הממצאים החייבים בקבורה.

מתנדבי יחידת זק"א מכסיקו יחד עם חברי משלחת זק"א שהגיעה מישראל, ובפיקודו של מפקד היחידה הבינלאומית של זק"א מתי גולדשטיין, קבלו הדרכה הלכתית מהרב טאוויל שליט"א, הם חולקו לצוותות משימה, ובמשך כל שעות היום עמלו קשה לאתר את השרידים והממצאים החייבים בקבורה בין אלפי חלקי המסוק השרוף שהתפזרו ברדיוס של כחצי קילומטר, כמו גם על העצים הגבוהים למעלה משלושים מטר.

כוחות הבטחון המקומיים, כמו גם יחידת החילוץ היהודית במכסיקו "כדנה" העניקו סיוע לוגיסטי ככל שהיה נדרש בשטח. החל מסולמות כבאיים ועד לחבלי סנפלינג, הכל כדי להגיע לכל שריד ושריד בפעילות 'חסד של אמת'. מזעזע במיוחד היה הרגע בו מצאו המתנדבים את כיפתו המוכתמת בדם של המנוח הר"ר משה סאבא ז"ל, מעל אחד העצים הגבוהים.

שר התחבורה והתקשורת המכסיקני חואן מולינאר הורקסיטאס שהגיע לזירה, התעניין בפעילות מתנדבי זק"א, מפקדי היחידה הסבירו לו את המשמעות היהודית וההלכתית, שר התחבורה אמר בהתפלאות שדרך הכבוד שהיהודים חולקים לחללים אפשר ללמוד מהם את החשיבות והיחס לאדם ולקדושת החיים.

בסיום היום הקשה העביר קמב"צ היחידה הבינלאומית של זק"א דובי מייזל, 'סדנת דיבוב' למתנדבי היחידה במכסיקו, שזה להם האירוע הראשון בו הם מטפלים, בעוד כשמדובר אירוע טראומתי קשה מנשוא, בו נהרג יוזם ומממן הקמת 'יחידת זק"א מכסיקו', הר"ר משה סאבא ובני משפחתו ז"ל.

גם הרב טאוויל שליט"א העביר למתנדבים דברי חיזוק ועידוד, הרב אמר שמצמרר הוא הדבר שהמתנדבים החדשים למדו את תוכן הקורס בפעילות אמת, ואיחל למתנדבים שזאת תהיה העבודה הראשונה והאחרונה שלהם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר