המאבק נכשל, האסיר נהרג

"שמע ישראל", אמר האסיר ומנת הרעל הוזרקה לגופו

האסיר היהודי משה-יהושע (מרטין) גרוסמן ז"ל הוצא הלילה להורג. שליח חב"ד הרב מנחם כץ שהיה עמו ביום האחרון ל"כיכר השבת": "הוא היה רגוע, אבל רציני מאוד. עיניו היו מלאות דמעות". בשבועות האחרונים נעשו מאמצים גדולים, חובקי-עולים, עליהם דיווחנו בהרחבה. המאבק נכשל, האסיר הוצא להורג (ארה"ב)

מנחם כץ | כיכר השבת |

אמש, בשעה 1:00 בלילה (שעון ארה"ב - 18:00 בערב), הוצא להורג האסיר היהודי משה-יהושע (מרטין) גרוסמן ז"ל שהואשם ברצח שוטרת לפני 25 שנה.

מרטין ז"ל קיבל את זריקת הרעל רגעים לאחר שאמר ווידוי ו"שמע ישראל".

הרב מנחם כץ, שליח חב"ד בפלורידה, ליווה אותו ביממה האחרונה. "הוא היה רגוע, אבל רציני מאוד. הבין לקראת מה הוא הולך", סיפר בשיחה לילית עם "כיכר השבת".

"זה היה מחזה קורע לב, קשה לחשוב על זה בכלל. אבל מסתבר שלהיות בשליחות של הרבי מליובאוויטש - זה גם לעבור אירועים כמו אלו", הוסיף בקול שנוק.

עשרות רבנים מרחבי ארה"ב המשיכו עד לרגע האחרון לעשות מאמצים גדולים על-מנת להציל את גרוסמן.

ל"כיכר השבת" נודע, כי שעה קודם ההריגה, העביר שליח חב"ד בעיר טלהסי שבפלורידה, הרב שניאור-זלמן אוירכמן, למושל פלורידה צ'רלי כריסט (שחתם על ההוצאה להורג) 25,000 חתימות נוספות של יהודים מהעולם - המבקשים לחון את האסיר היהודי.

חתימות אלו הצטרפו ל-35,000 חתימות נוספות של יהודים מרחבי העולם שהועברו אף הם למושל פלורידה.

בשבועיים האחרונים, היו עסוקים מספר שלוחי חב"ד בפלורידה, רק בהצלתו של גרוסמן. "הזזנו הכל הצידה, אנחנו מתעסקים רק בזה כעת", אמר אמש (שני) הרב אוירכמן בשיחה עם "כיכר השבת".

"הנושא מורכב, סבוך ולא פשוט בכלל", הוא הסביר. "המושל יתקשה ללכת נגד בית-המשפט, אבל כיהודים מאמינים - כולנו תקווה שהגלגל יתהפך, בפרט שאנחנו בימי חודש אדר", הוא מוסיף.

התיק של גרוסמן התגלגל בבתי-המשפט בפלורידה מזה 25 שנה. לפני שבועות ספורים החליט המושל שהוא יוצא להורג.

"המושל מרגיש, ובצדק, פקיד של המדינה שמבצע את החלטותיה. הוא יחטוף גל ביקורות בתקשורת אם יחון את האסיר היהודי", הסביר לנו רב אחר מפלורידה, המקורב אף הוא למושל. "אבל אנחנו לא מתייאשים לרגע".

שלשום דיווחנו, כי הרב הראשי לישראל הרב יונה מצגר העביר מכתב תחינה למושל פלורידה, בו הוא מבקש שיתנו משפט חוזר לאסיר גרוסמן. הרב מצגר הסביר את משמעות גזר-דין מוות ביהדות וביקש צ'אנס נוסף.

"ישנם שינויים בחוק והתגלו פרטים חדשים בתיק", כותב הרב מצגר. "אני מקווה שהמושל יתן חנינה למשך תקופה של 60 יום עד שהמצב כולו יתבהר".

המאבק נכשל, מרטין הוצא להורג. יהי זכרו ברוך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות