מהפך משמעותי בארה"ב

מגזין "newsweek" קבע: חב"ד עקפה את הרפורמים

חסידות חב"ד היא התנועה היהודית הכי משפיעה בארה"ב - כך קובע בסופשבוע המגזין הפופולרי "ניוזוויק" (Newsweek). במקום השני, דורגה התנועה הרפורמית. ברשימה, דורגו 50 רבנים מכל הזרמים. כמייצג חסידות חב"ד, נבחר הרב יהודה קרינסקי, מזכירו האישי של האדמו"ר זצ"ל ויו"ר ארגון השליחים (בתפוצות)

מנחם כץ | כיכר השבת |

השבועון היוקרתי "ניוזוויק" (Newsweek) היוצא-לאור בארה"ב בחר בחב"ד במקום הראשון - ברשימת הרבנים והתנועות היהודיות הכי משפיעות בארה"ב.

כמייצג של חסידות חב"ד, נבחר הרב יהודה קרינסקי, מי ששימש כמזכירו של כ"ק האדמו"ר מליובאוויטש זצקו"ל במשך עשרות בשנים וכיום משמש כיו"ר מערך השליחים ברחבי העולם.

"קרינסקי משמש כמנהיג של החסידות החב"דית הגדולה בארה"ב. הוא הפנים העכשוויות של החסידות", נכתב מתחת לתמונתו של קרינסקי.

לרשימה היוקרתית, המתפרסמת הבוקר במגזין המודפס, השפעה רבה בקרב מקבלי ההחלטות בארה"ב. בעבר, התנועה הרפורמית כיכבה ברשימה וזכתה ליוקרה שהזיקה לתנועה האורטודוקסית.

בדירוג הנוכחי, מתפרסמים שמותיהם של 50 הרבנים המשפיעים ביותר בארה"ב. חלק מהרבנים מקיימים קשר ישיר עם ידוענים או עם מדינת ישראל.

זו השנה הרביעית שהשבועון הפופולרי עורך את הדירוג המורכב. הוא נערך על-ידי מיכאל לייטון, סגן נשיא בחברת "וורנר" וחברו גארי גינסברג.

בפתיח לדירוג, כותבים השניים כי האישים נבחרו על-פי רשימת קריטריונים. "מדדנו לא רק מידת השפעתם על הקהילה אותה הם מנהיגים, אלא גם מידת ההכרה העולמית לה הם זכו, מידת החשיפה שלהם בכלי-התקשורת וכן מידת ההשפעה הפוליטית שיש להם על אנשי מפתח בממשל האמריקאי, בכל הנוגע להחלטות הנוגעות לעתיד הקהילה היהודית בארה"ב בפרט ולעתיד עם היהודי בכלל", הם כותבים.

כאמור, על-פי כל הנתונים הללו, הם בחרו במקום הראשון את הרב קרינסקי מחב"ד. משרדו של הרב קרינסקי ממוקם מעל בית-המדרש "770" המפורסם בניו-יורק.

הרב קרינסקי עומד בראש הממסד החב"די המתנגד לתופעת המשיחיות. בראיונות שונים שהעניק לכלי-התקשורת בשנים האחרונות, הוא תקף את המאמינים כי הרבי מחב"ד הוא המשיח. "חוץ מנזק, הם לא עושים דבר", התבטא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר