נס אווירי: מטוסי F-16 כמעט פגעו בצנחן רחיפה

תאונה אווירית קשה נמנעה בשבוע שעבר בשניות האחרונות, כאשר שני מטוסי F-16 סטו ממסלולם כדי להימנע מהתנגשות עם צנחן רחיפה, סמוך להר בגליל התחתון. "בערך בגובה של 500 מטרים מעל הקרקע בגליל, בטיסה ישרה, הרמתי את הראש לחלון וראיתי אותו מולי, בגובה שלנו", שחזר הטייס המוביל בשיחה עם ynet את התקרית. צפו (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
מטוסי F-16 באוויר (צילום ארכיון: פלאש 90)

תאונה אווירית קשה נמנעה בשבוע שעבר בשניות האחרונות, כאשר שני מטוסי F-16 סטו ממסלולם כדי להימנע מהתנגשות עם צנחן רחיפה, סמוך להר בגליל התחתון.

לפי הדיווח ב-Ynet התקרית התרחשה במהלך אימון שגרתי של טייסת הקרב. ארבעה מטוסים המריאו מבסיס נבטים שבנגב לכיוון הים ומשם צפונה, כאשר סמוך לעכו הם הנמיכו טוס והחלו בטיסה משותפת במבנה לכיוון מזרח.

מעל הרי הגליל הבחין הטייס המוביל ומפקד המשימה בצנחן, כמה מאות מטרים מול המטוסים. "בערך בגובה של 500 מטרים מעל הקרקע בגליל, בטיסה ישרה וללא תמרון או פעילות חריגה אחרת, כשלושה קילומטרים לפני בית ג'אן, הרמתי את הראש לחלון וראיתי אותו מולי, בגובה שלנו", הוא שחזר בשיחה עם ynet.

"לקח לי שנייה לעכל את מה שראיתי, ומיד הבנתי שאם נמשיך לטוס באותה מהירות גבוהה ונשמור עליה, אז שני המטוסים שמשמאלי יתנגשו בו תוך 7 שניות, כי הבנתי שהמצנח יעבור משמאל למטוס שלי.

"צעקתי בקשר לכל המבנה 'למשוך', ותוך שנייה כל ארבעת המטוסים טיפסו בגובה. נכנסנו לתוך שכבת עננים וחלפנו מעל הצנחן. לא היה לי שום חיווי או התראה מהמערכות של המטוס על אותו גלשן, וזו אחת הסיבות שהייתי עם הראש בחוץ".

מפקד יחידת הבקרה האווירית הצפונית של חיל האוויר, סגן אלוף אסף, חקר את המקרה וסיפר כי קיבלו טלפון מאזרח שביקש לבצע פעילות של מצנחי רחיפה באזור אך נענה בשלילה, וכעבור כמה דקות התקשר שוב ודיווח על פעילות רחיפה שמתבצעת במקום ומיד הוגבלה פעילות חיל האוויר בסביבה.

לאחר שלוש שעות, העריכו בחיל האוויר כי הפעילות הסתיימה ואישרו לטייסת לבצע את האימון כמתוכנן. "ואז במרחק של 300 מטר ממטוסי הקרב לצנחן בקו ישיר, הוסטו המטוסים למעלה, ובנס נמנע אסון. לולא הזיהוי של הטייס המוביל, היינו מאבדים מטוס קרב ואת הצנחן", מספר סגן אלוף אסף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר